دوشنبه, 24 ارديبهشت 1403  -  5 ذي‌القعده 1445 -  13 می 2024


روزنامه هافینگتون : ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواهد شد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)
 
 
 
این نتیجه نظرسنجی سال 2014 گالوپ است که درباره میزان اعتماد عمومی به رسانه ها در امریکا انجام شد. نکته دیگر آن که تنها 44 درصد گفتند که رسانه های آمریکایی خیلی لیبرال هستند و 19 درصد هم گفته بودند که رسانه های امریکایی خیلی محافظه‌کار هستند. اکنون خوبست به پنح دلیلی که ترامپ رییس جمهوری خواهد شد بپردازیم
 
 
 
کارزارهای انتخاباتی ترامپ توان سازماندهی بالایی دارد
 
کارزار هیلاری کلینتون و جسله سخنرانی های اخیر ضعیف بود. تشویق های او نیز ناشیانه بودند. هیچ اعتراضی وجود نداشت. گفتار هیلاری نیز همراه با جیغ و داد و بدون شور و شوق بود. در مقایسه با او کارزار ترامپ پر از شور و حال بود. بیش از 4500 نفر در محل سخنرانی چهار هزار نفره او جمع شده بودند. عده ای هم هیجان زده خارج از محل جمع شده بودند. هم چنین تعداد زیادی نیز علیه ترامپ شعار می دادند. هنگامی که ترامپ صخبت می کرد مردم گوش می دادند. آنان شعار ترامپ ترامپ را سر می دادند.
 
ترامپ بانمک و شیرین است، مردم افراد بانمک را دوست دارند و هیلاری جذابیت لازم را ندارد
 
به چه چیز هیلاری توجه کنیم؛ جیغ‌کشیدن‌هایش؟ در سوی دیگر ترامپ باعث خنده حضار می‌شود. وقتی به کسانی که برای سخنرانی اش جمع شده‌اند می‌گوید به خانه مامان‌تان بروید یا این که شما زیبا هستید جمعیت با خوشحالی واکنش نشان می دهد. هیلاری اما تنها اتهام می‌زند. ترامپ شاید اکنون در نظرسنجی‌های پیش از انتخابات از هیلاری عقب‌تر باشد اما این وضعیت در زمان نامزدی رونالد ریگان نیز وجود داشت. او گفت که رقیبش فرد جوان و بی‌تجربه‌ای است و این که او قصد سوء‌استفاده از قدرت سیاسی را ندارد. ترامپ نیز موارد مشابهی را درباره هیلاری بیان کرده است.
 
نظرسنجی‌ها هیچ گاه قابل اعتماد نبوده‌اند
 
رسانه‌های خبری به طور عمومی در ارتباط با نهادهای آکادمیک و دانشگاهی هستند مخاطبان آنان در این نهادها هم اکثرا لیبرال‌ها و دموکرات‌ها هستند. در نتیجه تعجبی ندارد که نتیجه نظرسنجی همسو با نظرات آنهاست. رسانه‌ها فکر می‌کنند که می‌توانند ذهن مخاطبان عادی امریکایی را کنترل کنند و آنان را به سوی نامزدی سوق دهند که می‌خواهند. واقعیت اما آن است که در روز انتخابات نتیجه مشخص می‌شود.
 
 
 
ترامپ در عمل پول زیادی خرج نکرده است در حالی که هیلاری 100 میلیون دلار هزینه کرده است
 
هیلاری کارزار پر‌هزینه‌ای داشته است. بیش از یک صد میلیون دلار خرج کارزار او شده است. رسانه‌ها نمی‌گوید که او چگونه این پول‌ها را خرج کرده است و تنها توجه‌شان به چگونگی هزینه کردن کارزار ترامپ است. ترامپ تنها نامزدی در تاریخ انتخابات امریکا است که خود 250 میلیون دلار به کارزارش برای آغاز کار داده است. او وابسته به حامیان خارجی و لابی‌ها و وال‌استریت نیست در مقابل اما هیلاری وابستگی مالی شدیدی به آنان دارد.
 
آینده سیاسی هیلاری نامشخص است ممکن است اکتبر شگفت‌انگیزی پیش‌رو باشد
 
هیلاری شخصیت قابل اعتمادی نیست. حتی اوباما هم به او اعتماد نداشت. ترامپ او را دروغگو خوانده است. موضوع ایمیل های کلینتون هنوز باز است. جمهوریخواهان کمک او به توافق هسته ای با ایران را وحشتناک می دانند. همه این ها می توانند به ضرر او در ماه اکتبر تمام شوند.