یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403  -  19 شوال 1445 -  28 آوریل 2024


تبعیض بزرگ در انتخاب بازنشسته نمونه در استان بوشهر/ساختمان کانون در خورشان بازنشستگان عزیزنیست

 

بوشهرما:گفت وگوبا رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان بوشهر

سیدموسی میرجهان مردی هستم رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شهرستان وهمچنین استان بوشهر و دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات استان بوشهر.

دراستان بوشهر .هم کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی وجود دارد و هم کانون بازنشستگان کارکنان سازمان تامین اجتماعی که به ما در سازمان می گویند بازنشستگان غیر همکار و به خودشان می گویند همکار.

شاید بنوعی تصور می کنند که ما از آنها نیستیم ولی بدانند در همین کانون کارگری خیلی ها هستند در سطح سواد عالیه فکر نکنند همه بی سواد هستند .

واین را هم بدانند، از دیدگاه جامعه کارگری عرض می کنم، اینها حقوق بگیر ما جامعه بزرگ  کارگری هستند اگر ما نباشیم.اگر ما حق بیمه ندهیم، آنها فلسفه وجودی ندارند.

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 158
هیچ اصلاح‌طلبی به‌دنبال آلترناتیو برای نظام جمهوری اسلامی ایران نیست

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در گفت‌وگویی اینستاگرامی؛ هیچ اصلاح‌طلبی به‌دنبال آلترناتیو برای نظام جمهوری اسلامی ایران نیست/اصلاح‌طلب بودن مجلس دهم و دولت آقای روحانی، یک دروغ بزرگ است

 

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در گفت‌وگویی اینستاگرامی؛

هیچ اصلاح‌طلبی به‌دنبال آلترناتیو برای نظام جمهوری اسلامی ایران نیست/اصلاح‌طلب بودن مجلس دهم و دولت آقای روحانی، یک دروغ بزرگ است

 
مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری در یک گفت‌وگوی اینستاگرامی به پرسش‌های فرید مدرسی پاسخ داد. او معتقد است اصلاح‌طلب بودن مجلس دهم و دولت آقای روحانی، یک دروغ بزرگ است. دبیرکل حزب مردم‌سالاری می‌گوید، کاهش مشارکت مردم فقط در اختیار یک نهاد نیست و مجلس، دولت، قوه قضائیه، شورای نگهبان، مجلس خبرگان، نیروهای مسلح و... در میزان مشارکت نقش دارند و همه باید تلاش کنند که مشارکت کاهش نیابد. چرا که در مسائل مهم کشور، رای مردم پشتوانه تصمیمات مهم خواهد بود. برای همین افزایش مشارکت، حتی اگر به روی

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 152

دبیرکل حزب حاما:انتخابات ریاست جمهوری در کشور ما دقیقه نودی است/رفتار خاتمی با گفتارش سازگاری ندارد

دبیرکل حزب اصلاح طلب اراده ملت گفت: از مناسبات پشت پرده در جریان اصلاحات سر در نمی‌آوریم و این مسئله خیلی‌ها را دلخور کرده است.


  انتخابات ریاست جمهوری 1400 با توجه به چالش‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و مشکلات معیشتی ناشی از آن فتح‌البابی برای شروع حرکتی نو در کشور است. با توجه به شمارش معکوس تقویم انتخاباتی، جلسات غیررسمی احزاب کم‌کم رسمیت پیدا کرده و رویکرد جریان‌های فکری شفاف‌تر می‌شود.

از آنجا که تشریح برنامه با اهمیت‌ترین رویه در اقناع افکار عمومی برای حضور پای صندوق‌های رأی است، پای صحبت فعالان سیاسی در جریان‌های فکری می‌نشینیم تا از برنامه های خود و حزب متبوعشان برای انتخابات 1400 بگیوند.

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 275
گفتگو|معلولین ثابت کرده اند که در همه عرصه ها از یک فرد سالم هم موفق تر بوده اند

رئیس هیات مدیره انجمن معلولان بوشهر:مناسب سازی اماکن، معابر، اشتغال و ورزش معلولان در جامعه موجب موفقیت بیشتر این عزیزان است

بوشهرما:مثل همه آدم های معمولی هستم ، اگر هم توانایی هایی دارم با کمک خانواده ام و تلاش خودم و حفظ اعتماد به نفسم به اینجا رسیده ام....

به گزارش "بوشهرما"به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان و به نقل از مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر، مسعود نوری صادقی رییس هیئت مدیره انجمن معلولین بوشهر به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت مصاحبه ای را با خبرنگار واحد این مدیریت  ترتیب داده است که شنیدن آن خالی از لطف نمی باشد.

 

 خودتان را به صورت کوتاه معرفی کنید و از چه سنی دچار معلولیت شدید؟

مسعود نوری صادقی لیسانس حسابداری کارشناس امور مالی اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر باسابقه سی سال خدمت و به مدت ده سال است که به عنوان رئیس هیئت مدیره انجمن معلولین بوشهر خدمتگزار جامعه هدف معلولین  هستم.  

 

با توجه به اینکه از دوران کودکی دچار معلولیت شدید، معلولیت تاثیری در زمان ورود به مدرسه برایتان داشت یا مثل بقیه سایرین در سن هفت سالگی به مدرسه

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 309
دولت آنقدر که با آقای لاریجانی ارتباط داشت، با اصلاح طلبان ارتباط نداشت

دبیرکل حزب مردم سالاری: دولت آنقدر که با آقای لاریجانی ارتباط داشت، با اصلاح طلبان ارتباط نداشت

بوشهرما:هنوز دل خونی از ائتلاف سال ۹۴ میان اصلاح‌طلبان و اعتدالیون دارد، نقدهایش به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هم کماکان جدی است. او به غیردموکراتیک بودن این شورا همواره اعتراض داشت و دارد و از سوی دیگر می‌گوید: «زمانی که شورا اعلام کرد برای انتخابات [مجلس یازدهم] هیچ نظری ندارد و لیستی ارائه نداد این سوال بزرگ مطرح شد که چرا این شورا وجود دارد؟»
 
هنوز دل خونی از ائتلاف سال ۹۴ میان اصلاح‌طلبان و اعتدالیون دارد، نقدهایش به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هم کماکان جدی است. او به غیردموکراتیک بودن این شورا همواره اعتراض داشت و دارد و از سوی دیگر می‌گوید: «زمانی که شورا اعلام کرد برای انتخابات [مجلس یازدهم] هیچ نظری ندارد و لیستی ارائه نداد این سوال بزرگ مطرح شد که چرا این شورا وجود دارد؟»، به گفته او «در انتخابات خودمان را کُشتیم اما بیشتر از ۷۵ نفر نامزد تأیید صلاحیت شده نداشتیم ولی من گفتم حالا که در تهران نامزد وجود دارد لیست واحد ارائه

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 237

مصطفی کواکبیان : کلیدحل مشکلات کشورتغییرقانون اساسی است

بوشهرما:«مجلس‌دهم، مجلس‌اصلاح‌طلب و دولت یازدهم و دوازدهم، دولتی‌اصلاح‌طلب هستند.» گزاره‌ای که به اعتقاد اکثراصلاح‌طلبان، گزاره‌ای نادرست است. به اعتقاد اصلاح‌طلبان، اکثریت کرسی‌های مجلس دهم متعلق به اصولگرایان و اعتد الگرایان بود و حسن روحانی هم با حمایت اصلاح‌طلبان بالا آمد، نه اینکه از بدنه اصلاح‌طلبان باشد و تنها رای آنها را پشت خود داشته که امروز این پشتوانه را هم از د ست د اده است.
 

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 197

عزت الله ضرغامی :علت طولانی شدن تسخیر لانه جاسوسی حمایت های مردم بود/آتش به اختیاربهترین استراتژی است /برای انتخابات 1400آماده ام

بوشهرما:رئیس اسبق سازمان صدا و سیما با بیان اینکه امروز ظریف به جایی رسیده که می‌تواند به مردم بگوید ما کاملاً اشتباه کردیم، تصریح کرد: اگر این را به مردم بگوید در پیشگاه ملت عاقبت به خیر می‌شود و به نظر من بهترین سخنران ۱۳ آبان می‌تواند آقای ظریف باشد چون هیچ‌کس مثل او نمی تواند بدعهدی‌های آمریکا را بگوید.

 بوشهرما: قسمت اول و دوم از فصل چهارم برنامه اینترنتی «رو در رو» با حضور عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شد.

در ابتدای این برنامه ضرغامی به عنوان یکی از دانشجویان پیروز خط امام که در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی فعال بود، در پاسخ به کسانی که می‌گویند

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 139
فائزه هاشمی رفسنجانی

روابط با اسرائیل درگفت وگو بافائزه هاشمی

بوشهرما:فائزه هاشمی می‌گوید: رژيم صهيونيستي سرزمين‌هاي فلسطيني را غصب کرده است. رژيم صهيونيستي با حمايت انگليس، با همکاري برخي فلسطينيان و با ظلم و کشتار برخي ديگر بر سرزمين فلسطين مسلط شده است. هيچ کدام از اين حقايق قابل کتمان نيست. اما وقتي تاريخ را مرور مي‌کنيم مشاهده مي‌شود که اين رژيم از سال ۱۳۴۸ در سازمان ملل به عنوان يک کشور شناسايي شد. اعراب و يهودي‌ها در اين سرزمين سکونت دارند. در طول تاريخ کشورهايي تجزيه و با هم ادغام شده‌اند، با جنگ يا صلح تغييرات زيادي در طول تاريخ رخ داده است. بحرين از ايران جدا شد، شوروي به ۱۵ جمهوري تبديل شد، ادغام دو آلمان و تجزيه دو کره، روسيه هم شبه جزيره کريمه را گرفت. و از اين مثال‌ها زياد است. از سوي ديگر بايد در عرصه جهاني به‌روز باشيم و تصميماتي را بگيريم که با منافع ما سازگار باشد. حمايت از مسلمانان فلسطين

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 173

مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با اصل تسخیر سفارت آمریکا مخالف بود

بوشهرما:اطرافیان آقای موسوی‌خوئینی‌ها در آن ماجرا حضور داشتند. آقای هاشمی و آقای خامنه‌ای هم به حج رفته بودند. آقای هاشمی هیچ‌وقت بیان درستی از این مسئله نمی‌کرد و با اصل قضیه مخالف بود و می‌گفتند تشنج‌زدایی باید انجام شود و روابط بر این پایه باشد؛ این جمله را آقای هاشمی همیشه می‌گفت و استراتژی‌اش در دوران ریاست‌جمهوری نیز همین بود.


 بوشهرما: تحلیل دقیق از وقایع با چیدن پازل وقایع كنار هم و فهم عینی از تحولات و اشخاص به دست می‌آید و گویی تاریخ هیچ‌گاه تمام‌شدنی نیست، زیرا همیشه در پیوند با مسائل امروز قرار دارد. روایت 10 سال اول انقلاب نیز بخش مهمی از تاریخ ماست كه خاطرات شفاهی بسیاری از آن در سینه‌های افراد نهفته است و برای كشف حقیقت باید به سراغ چهره‌های تأثیرگذار بر انقلاب رفت؛ در این زمینه با محمد هاشمی‌رفسنجانی،

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 128

چالش اساسی در حوزه اقتصادی، جدا شدن اخلاق از اقتصاد است/«اقتصاد اسلامی از واقعیت تا عمل»

بوشهرما:نشست هم‌اندیشی مجازی اساتید دانشگاه‌های استان بوشهر با موضوع «اقتصاد اسلامی از واقعیت تا عمل» با حضور دکتر حمزه شیخیانی، رئیس بسیج جهاد علم و فناوری سپاه امام صادق(ع) و دکتر قربانی، رئیس دانشگاه پیام نور مرکز گناوه برگزار شد.
 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری استان بوشهر؛ نشست هم‌اندیشی مجازی اساتید دانشگاه‌های استان بوشهر با موضوع «اقتصاد اسلامی از واقعیت تا عمل» با حضور دکتر حمزه شیخیانی، رئیس بسیج جهاد علم و فناوری سپاه امام صادق(ع) و دکتر قربانی، رئیس دانشگاه پیام نور مرکز گناوه برگزار شد.

دیدگاه‌های موجود درباره اقتصاد اسلامی

 دکتر حمزه شیخیانی، مسئول بسیج علمی و پژوهشی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: برخی معتقدند اسلام چیزی در مبحث اقتصادی، جز احکام

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 144

هادی غفاری :طرفدار طرح جمهوریت سوم یعنی اصلاح قانون اساسی با رای مردم هستم

بوشهرما:ممکن است مردم اصلاح‌طلبانی را که غرق رانت و قدرت می‌شوند کنار بگذارند اما اصل اصلاح‌طلبی را کنار نمی‌گذارند
هادی غفاری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سال‌ها مبارزه مسلحانه و جدی علیه رژیم پهلوی، چندین‌بار دستگیری، رفتن تا پای اعدام، حوادث بعد از انقلاب و... آنقدر برای او تجربه ساخته که می‌تواند ساعت‌ها از روزهای گذشته خاطرات غیرتکراری بگوید.
 

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 196

دبیرکل حزب مردم سالاری: دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا باید پوست‌اندازی کنند اصلاح‌طلبان در انتخابات، نردبان «روحانی» شدند

بوشهرما:خبرگزاری تسنیم در ابتدای گفت و گو با دکتر مصطفی کواکبیان نوشت : یکشنبه 9 اردیبهشت مهمان مصطفی کواکبیان، عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید و دبیرکل حزب مردم‌سالاری در دفتر کار او بودیم. همه کواکبیان را در مجلس با نطق‌های جنجالی و تذکراتش می‌شناسند اما در مصاحبه، از آن حرارت و شور پارلمان خبری نبود و با حوصله به سؤالاتمان پاسخ داد.

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 345
نویسندگی در حوزه دفاع مقدس مصداق بارز سوره «والعصر» است

نویسندگی در حوزه دفاع مقدس مصداق بارز سوره «والعصر» است

بوشهرما:«محمدکاظم اتابک» گفت: نویسندگی در حوزه دفاع مقدس مصداق بارز سوره والعصر است و از مصادیق عمل صالح است، جامعه ادبی امروز موظف است تا از ارزش‌های انقلاب اسلامی الگوبرداری کرده و در زندگی و فرهنگ امروز جاری و ساری کند.

 
 

 

به گزارش "بوشهرما"به نقل از دفاع‌پرس از بوشهر، تردیدی نیست که دوران دفاع مقدس، به مثابه یکی از مولفه‌های احیای نهضت اسلامی در فرهنگ میهن اسلامی ما، دارای مقام رفیعی است. به جرات می‌توان گفت که حفاظت و صیانت از مولفه‌های فرهنگی این دوران که بیشتر در قالب کتاب و نوشتار به یادگار مانده است.

در واقع این ادبیات دفاع مقدس

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 144
رزمجو: نحوه مواجه با جشن های نوروزی بوشکان و کلمه به جایگاه روحانیت آسیب زد

مشاوراستانداربوشهر:برخوردتندوبدون ملاحظه باعث دین گریزی و وبه هیج وجه به نفع روحانیت شیعه نیست

بوشهرما: عید نوروز امسال در استان بوشهر ما شاهد یکی از بی سابقه ترین تنش هایی بودیم که میان بخشی از مردم و روحانیت پدید امد و طرفین علیه یکدیگر در شرایطی که به تازگی رویدادهای حساس و بسیار نگران کننده دی ماه 96 را پشت سر گذاشته ایم، سخنان تندی گفتند و به زودی سراسر استان در این مناقشه به اعلام نظر پرداخت. این مسئله محدود به استان نماند و به سرعت اخبار آن در کشور پیچید و سرانجام نیز پای رسانه های آن سوی آب به معرکه باز شد و مبدل به معرکه ای همه گیر شد.

در همین رابطه، مصاحبه ای خواندنی و شفاف با یکی از روحانیون صریح الهجه بوشهر انجام دادیم

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 190
کالبدشکافی دلایل کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس

کالبدشکافی دلایل کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس

شاید «مصطفی کواکبیان» را با اعتراضات همیشگی در صحن علنی مجلس به یاد بیاورید. او در این مصاحبه هم به ما گفت که بیشتر از 10 بار در یک موضوع به ریاست وقت مجلس اعتراض کرده که البته پاسخی نگرفته است.

 
شاید «مصطفی کواکبیان» را با اعتراضات همیشگی در صحن علنی مجلس به یاد بیاورید. او در این مصاحبه هم به ما گفت که بیشتر از 10 بار در یک موضوع به ریاست وقت مجلس اعتراض کرده که البته پاسخی نگرفته است. استاد دانشگاه «علامه طباطبایی» که دروس مهمی همچون «فقه سیاسی» را تدریس می‌کند، ضمن داشتن استراتژی‌های مشخص برای توسعه کشور، کاملا با فضای سیاسی و مختصات قدرت در ایران نیز آشناست. اما مساله فوری

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 152
حمایت از تولیدات داخلی باید اولویت اول اقتصاد ما باشد

حمایت از تولیدات داخلی باید اولویت اول اقتصاد ما باشد

مصطفی کواکبیان در سال ۱۳۶۷ وارد نخست وزیری شد و به عنوان معاون دفتر ارتباط نخست وزیر با ائمه جمعه سراسر کشور مشغول به کار شد و در سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۰ در دفتر مشاور عالی رئیس جمهور به عنوان کارشناس و مشاور سیاسی دفتر ایشان حضور یافت.

مصطفی کواکبیان در سال ۱۳۶۷ وارد نخست وزیری شد و به عنوان معاون دفتر ارتباط نخست وزیر با ائمه جمعه سراسر کشور مشغول به کار شد و در سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۰ در دفتر مشاور عالی رئیس جمهور به عنوان کارشناس و مشاور سیاسی دفتر ایشان حضور یافت. مصطفی کواکبیان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۳ بار توسط عمال رژیم مستبد شاهنشاهی بازداشت شد. پس از پیروزی

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 333
عکسها: الهام درفشی/مردم سالاری آنلاین

صادق زیباکلام : اصلاح‌طلبان فقط یک شانس دارند

 
 
 
با «صادق زیباکلام»، در محل دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران قرار گذاشتم، آن هم وقتی صبح علی الطلوع پیام داد که به تهران آمده و ظهر منتظر ماست. به دانشگاه که رسیدم، ردپای کرونا از همان دورها معلوم شد. تعطیلی سه ماهه دانشگاه، رمق برای گلها و درختان و آدم‌ها هم نگذاشته بود. در ساختمان دانشکده هم خبری نبود. تک و توک دانشجویانی ماسک‌زده، آن هم برای کارهای اداری می‌چرخیدند.
به

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 158

فرجی‌ دانا ما را به درد سر انداخت و رفت!

«آقای فرجی دانا بر اساس همان سوابق قبلی ما را به درد سر انداخت و درست یک هفته بعد از این که من آمدم، رفت. قطعا من راه فرجی دانا را ادامه می‌دهم.»
«آقای فرجی دانا بر اساس همان سوابق قبلی ما را به درد سر انداخت و درست یک هفته بعد از این که من آمدم، رفت. قطعا من راه فرجی دانا را ادامه می‌دهم.»
 
روزنامه اعتماد نوشت: «رفت و آمد سه وزیر در فاصله چهار سال موجب شد که حسن

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 268

گفت وگوبا رحیم محدثی نژاد هنرمند و فیلمساز برازجانی

 

بوشهرما:رحیم محدثی نژاد در مصاحبه با تابناک اعلام کرد ، فیلم کوتاه نیاز به حمایت دارد .

رحیم محدثی نژاد هنرمند و فیلمساز برازجانی  که تا کنون تجربه 6 فیلم کوتاه در کارنامه خود را دارد ،  این روزها در حال تدوین آخرین اثر هنری خود بنام  « پایان خدمت» می باشد . به همین بهانه مصاحبه ای با ایشان داریم .این هنرمند کار خود را از اواخر دهه هشتاد  شروع کرده و تا کنون فعالیت دارد .

در پشت صفحه بیشتر از چه جمله ای استفاده می کنید ؟

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 266
دیواری کوتاه‌تر از دیوار دولت موسوی پیدا نکرده اند

دیواری کوتاه‌تر از دیوار دولت موسوی پیدا نکرده اند

بهزاد نبوی در دیدار با اعضای انجمن اندیشه و قلم، از ماجرای شکل‌گیری چپ و راست در کشور سخن گفت، و تحلیلی از آینده جریان اصلاحات و اعتدال ارائه کرد.

بهزاد نبوی در دیدار با اعضای انجمن اندیشه و قلم، از ماجرای شکل‌گیری چپ و راست در کشور سخن گفت، و تحلیلی از آینده جریان اصلاحات و اعتدال ارائه کرد.
 
به گزارش ایسنا، بهزاد نبوی در دیدار با اعضای انجمن اندیشه و قلم، در پاسخ به پرسش و سخنان یکی از حاضران مبنی بر این‌که «بعد از جنگ هشت ساله و بخصوص در سال‌های اخیر و به طور ویژه در سال جاری، این سخن بارها مطرح شده که دولت میرحسین موسوی از جبهه‌های جنگ به طور کافی

ادامه مطلب...

  • نوشته شده توسط سیدحسین جعفری
  • بازدید: 243
تبلیغات