دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


اورژانس هسته‌ای در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)


بوشهرما: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: توجه به وجود نیروگاه اتمی در بوشهر اورژانس هسته‌ای در استان بوشهر از جمله برنامه‌های مصوب سفر رئیس جمهور به بوشهر است که راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت، امید مردم را افزایش داده است گفت: در اجرای طرح تحول نظام سلامت 87 هزار نفر در 10 ماه گذشته از این طرح بهره مند شدند گفت: طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت در کشور و استان بوشهر اجرایی شد که تاکنون 87 هزار نفر از آن استفاده کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه یارانه‌های پرداختی در حوزه طرح تحول نظام سلامت در استان بوشهر 68 میلیارد ریال است خاطرنشان کرد: این طرح سبب ترویج زایمان‌های طبیعی شد بگونه‌ای که زایمان سزارینی از 60 درصد قبل از اجرای طرح به کمتر از 50 درصد در استان بوشهر رسیده است.

رئیسی افزود: در این مدت در استان بوشهر 5 هزار و 600 زایمان طبیعی و 4 هزار و 900 زایمان سزارینی انجام شده است.
وی رهاورد سفر دولت به استان بوشهر را تصویب راه‌اندازی اورژانس هسته‌ای دانست و گفت: با توجه به وجود نیروگاه و سیاست توسعه تاسیسات نیروگاهی در استان راه اندازی چنین امکاناتی ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر  از راه‌اندازی مجتمع بیماریهای خاص در استان بوشهر خبرداد و گفت: مجتمع بیماریهای خاص شامل هموفیلی، دیالیز، تالاسمی، ام اس و پیوندی برای این بیماران  در استان بوشهرراه اندازی می شود.

رئیسی با بیان اینکه برای ساخت مجتمع بیماریهای خاص استان بوشهر 80میلیارد ریال مصوب شده گفت: مطالعات راه اندازی این مجتمع در زمینی به مساحت چهار هزار و 20 متر انجام شده است.تسنیم