سه شنبه, 01 خرداد 1403  -  13 ذي‌القعده 1445 -  21 می 2024


رفع کمبودفضای درمان دیالیز در دشتی/مرکز بزرگ دیالیز افتتاح می‌شود

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: شهرستان دشتی هم‌اکنون با کمبود فضا برای درمان بیماران دیالیزی روبرو است که با تلاش‌های صورت گرفته، به‌زودی یکی از بزرگترین مراکز دیالیز استان بوشهر در این شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، بیماری کلیوی از بیماری‌های دردآوری است که افراد زیادی در شهرستان‌های مختلف با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند که این بیماران یا نیازمند انجام دیالیز هستند و یا اینکه نیازمند عمل پیوند کلیه هستند.

بیماران دیالیزی نیاز است که به صورت مستمر به مراکز دیالیز در شهرستان خود مراجعه کنند و از دستگاه‌ها و خدمات این مرکز استفاده کنند.

دیالیز به افراد این امکان را می دهد که با اینکه دیگر کلیه‌هایشان به خوبی کار نمی کند، بتوانند زندگی خوب و مفیدی را بگذرانند و در واقع دیالیز با انجام عملکردهای کلیه‌های از کار افتاده، به بدن کمک می‌کند.

تعداد بیماران کلیوی اضافه شده است  نیاز است که مراکز درمانی بیماران کلیوی و مراکز دیالیز نیز توسعه یابند تا بتوانند سرویس‌دهی مناسبی به بیماران کلیوی داشته باشند.

در شهرستان دشتی نیز کمبود فضا یکی از مشکلات در زمینه درمان بیماران کلیوی بوده است که برای رفع این مشکلات تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفته است.

دشتی ۷۰ بیمار کلیوی دارد/ دیالیز مستمر ۵۰ نفر

رئیس انجمن بیماران کلیوی شهرستان دشتی در گفتگو با خبرنگار مهر با تقدیر از حمایت‌های مسئولان شهرستان دشتی برای تامین اعتبارات ساختمان دیالیز دشتی، گفت: کمبود جا برای بیماران دیالیزی همواره یکی از دغدغه‌های اصلی ما بوده که این مهم با حمایت دولت تدبیر و امید و تلاش‌های فرماندار شهرستان مرتفع شد.

علی ستوده از همکاری‌های رئیس شبکه و بیمارستان تقدیر کرد و افزود: در حال حاضر ۷۰ بیمار کلیوی در سطح شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۵۰ نفر آن بطور دائم در بیمارستان زینبیه دیالیز می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیمارانی که در منزل دیالیز می شوند پنج نفر است، افزود: هم اکنون ۱۲ بیمار دیالیز این شهرستان در انتظار پیوند کلیه هستند.

افتتاح بزرگترین ساختمان دیالیز استان بوشهر در دشتی

فرماندار دشتی گفت: بزرگترین ساختمان دیالیز استان بوشهر در این شهرستان در هفته سلامت به بهره‌برداری می‌رسد.

غلامرضا مهرجو در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک هفته سلامت اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید توجه خوبی به بخش بهداشت و سلامت شده که توانسته رضایت مندی خوبی در بین مردم ایجاد کند.

وی افزود: از آغاز طرح تحول نظام سلامت تاکنون اقدامات خوبی در سطح کشور ایجاد شده و باعث شده اعتماد مردم نسبت به بیمارستانهای دولتی بیشتر شود.

مهرجو به ساختمان دیالیز خورموج نیز اشاره و بیان کرد: بخش دیالیز بیمارستان زینبیه خورموج در زمینی به مساحت ۵۸۱ متر مربع با اعتبار قریب به ۳۰ میلیارد ریال  در هفته سلامت به بهره برداری می رسد.

بیماران دیالیزی دشتی دغدغه کمبود جا نخواهند داشت

وی ادامه داد: هم اکنون  تخت مورد نیاز بیماران در ساختمان جدید موجود است. این ساختمان ظرفیت ۱۹ تخت دارد و به عنوان یکی از بزرگترین ساختمان‌های دیالیز استان محسوب می‌شود.

مهرجو از عنایت استاندار بوشهر و تلاش‌های  نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در تخصیص اعتبارات لازم به بخش بهداشت و درمان تقدیر و ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه مشکل بیماران زیادی حل خواهد شد و آنها دیگر دغدغه کمبود جا را نخواهند داشت.

فرماندار دشتی به اولویت‌های سال گذشته نیز اشاره و تصریح کرد: بخش بهداشت و درمان همواره یکی از اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید بوده و در سطح شهرستان نیز در راستای نگاه دولت در سال گذشته اعتبارات خوبی به این امر مهم اختصاص داده شده و شاهد ایجاد تحول خوبی در این بخش بودیم.

ارائه خدمات رایگان دیالیز به بیماران

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تلاش های بسیار زیادی را برای توسعه خدمات درمانی به بیماران کلیوی داشته‌ایم و افتتاح ساختمان بزرگ مرکز دیالیز یکی از این برنامه‌ها است.

اصغر بحرانی با بیان اینکه ماهانه بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان هزینه برای دیالیز بیماران صورت می‌گیرد، اضافه کرد: خدمات درمانی رایگان به بیماران دیالیزی ارائه می‌شود و امیدواریم شاهد رضایت‌مندی بیماران از این خدمات باشیم.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات بیماران دیالیزی در شهرستان دشتی مربوط به ایاب و ذهاب این بیماران است که اکثر این افراد از قشر ضعیف هستند و با مشکلاتی برای رفت و آمد روبرو هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی افزود: با تلاش‌های انجمن بیماران کلیوی، تلاش‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای بیماران کلیوی شهرستان صورت گرفته است.