دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


اجرای 100 پروژه بهداشتی و درمانی در استان بوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از اجرای 100 پروژه بهداشتی و درمانی در استان بوشهر خبر داد.

  علیرضا رئیسی صبح امروز در نشست هیئت رئیسی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با امام جمعه بوشهر، اظهار داشت: 10 خانه بهداشت و  دو مرکز بهداشتی درمانی در استان بوشهر کاملا نوسازی شده است و خانه‌های بهداشت فرسوده نیز بازسازی می‌شوند که برای این کار برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: توسعه بخش‌های مختلف بهداشت و درمان در تمام شهرستان‌ها و به‌صورت متوازن انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: پیش از طرح تحول سلامت در استان به 135 پزشک عمومی نیاز بود  که تنها 82 پزشک در راستان وجود داشت اما در حال حاضر 140 پزشک عمومی در استان حضور دارد و به مردم خدمات درمانی ارایه می‌کنند.

وی گفت: این مسئله باعث شده بود که برخی از مراکز بهداشتی درمانی فاقد پزشک باشد ولی امروز نه تنها نیاز ضروری مراکز برطرف شده بلکه درمانگاه‌هایی که به بیش از یک پزشک نیاز داشت تأمین شده است.

رئیسی اضافه‌کرد: از جمله مهم‌ترین طرح‌های بهداشتی و درمانی که در استان راه‌اندازی شده‌اند می‌توان به راه‌اندازی اتاق عمل، زایشگاه و بخش بستری بیمارستان بقیه الله الاعظم دیلم، بخش دیالیز به ظرفیت 12 تخت بستری بیمارستان زینبیه خورموج، مرکز بهداشتی درمانی شهرستان تنگستان و ساختمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی اشاره کرد.

وی تصریح‌کرد: بالغ بر 100 پروژه بهداشتی درمانی در استان بوشهر در حال ساخت است که تعداد زیادی از این پروژه‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

این مقام مسئول گفت: توسعه و ارتقای بخش اورژانس و نصب دستگاه ام‌آر‌آی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، افزوده شدن بیش از 20 تخت بستری به بیمارستان زینبیه خورموج با خروج شبکه بهداشت و درمان از فضای بیمارستان، افزوده شدن اتاق عمل، بخش‌های بستری و ارتقای بیمارستان امام حسین(ع) اهرم و توسعه بخش درمان در شهرستان دشتستان با بازسازی و نوسازی در بیمارستان 17 شهریور از جمله گام‌های ویژه در درمان استان خواهد بود.فارس