دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


فعالیت مجهزترین بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما:مسئول بخش NICU بیمارستان شهدای‌ خلیج فارس گفت: بیمارستان شهدای خلیج فارس مجهزترین بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در سطح استان است.

 

 عاطفه جرنگ عصر امروز در نشست مدیریتی بهداشت و درمان بوشهر اظهار داشت: با اشاره به اینکه این بخش مجهزترین بخش NICU  در استان بوشهر است، تصریح کرد: نوزادان با مشکلات تنفسی، مشکلات متابولیکی،نوزادان سبیس(عفونت خونی)، مشکلات قلبی، نوزادان نارسی‌که زیر 34 هفته متولد شده‌اند، نوزادانی که زیر 800 گرم وزن دارند، نوزادان دارای ‌ناهنجاری‌های بزرگ مادرزادی مانند بیرون بودن کبد، مثانه یا رودها و ... در این بخش بستری می‌شوند.

مسئول بخش NICU بیمارستان شهدای خلیج فارس در ادامه بیان داشت: با توجه به تحت پوشش قرار دادن نوزادان از سراسر استان کمبود تخت احیاء مشهود است که حداقل وجود 4 تخت دیگر مورد نیاز است.

وی‌ تصریح کرد: با توجه به 14تخت موجود، نیروی انسانی‌در بخش کفایت کننده است اما در برخی‌مواقع که تعداد بیماران به حداکثر گنجایش خود می‌رسد نیروی انسانی جوابگوی ‌ارائه کامل خدمات نخواهد بود.

جرنگ، زمان ترخیص نوزادان بسته به نوع بیماری را هنگام کسب بهبودی کامل و نسبی آنان دانسته و عنوان داشت: همزمان با ارائه خدمات به نوزاد به والدین آنان نیز آموزش‌های ‌مراقبت از نوزاد در منزل ارائه می‌‌شود تا پس از کسب بهبودی نسبی و ترخیص از بیمارستان مراقبت‌های تکمیلی نوزاد در منزل و توسط والدین او انجام شود.

این مسئول بیان کرد: NICU بخشی‌است که مراقبت های‌خاص و ویژه ای برای نوزادانی که رسیده یا نارس هستند را فراهم آورده و خدماتی‌بسته به نیاز نوزادان اعم از دارو درمانی، سرم‌تراپی، خدمات کمک تنفسی‌و ... را ارائه می‌کند.