دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


راه اندازی اتاق عمل گرافت و ترمیمی بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

رییس بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه از فعال شدن اتاق عمل گرافت و ترمیمی این بیمارستان خبر داد.

دکتر علی زکی زاده گفت : اتاق عمل بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه  راه اندازی شده و اعمال جراحی گرافت و پیوند پوست برای بیماران سوختگی در آن با موفقیت صورت می گیرد.

وی افزود: بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های سوختگی جنوب کشور بوده و پرسنل بسیار با تجربه و امکانات کامل برای درمان بیماران سوختگی در اختیار دارد ولی متاسفانه چندین سال است که به علت کمبود نیروی متخصص جراح مجرب در زمینه گرافت و ترمیم بیماران سوختگی ناچار بودند برای ادامه درمان به شهرهای شیراز و اصفهان مراجعه نمایند .

دکتر زکی زاده افزود : با توجه به  برنامه های رو به توسعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای این بیمارستان، و توجه ویژه دکتر رئیسی رییس  دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دکتر اقبالی معاونت درمان ، بخش ترمیمی بیمارستان به همراه دو اتاق عمل برای این بیمارستان ساخته شد که در سال 93 آماده بهره برداری شد.

وی عنوان داشت: 32 نیروی جدید درمانی شامل پرستار و بهیار برای توسعه بیمارستان از طریق آزمون استخدامی  در خرداد ماه سال 94  جذب شدند و هم اکنون بیشتر این نیروها شروع به کار کرده اند .

دکتر زکی زاده بیان کرد : تنها کمبود بیمارستان وجود نیروی متخصص جراح برای گرافت و ترمیم بوده که با تلاش‌های صورت گرفته و همت مسئولین دانشگاه ، دکتر  احسان رحمانیان جراح با تجربه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به همراه دو نفر از دستیاران خود و دکتر کیوان عسکری پور جراح عمومی جدید بیمارستان ، اولین عمل گرافت را بر روی بیمار38 درصد  با عمق سوختگی درجه دو و سه بعد از سال‌ها انجام دادند که این عمل جراحی با موفقیت کامل انجام شده و بیمار با بهبودی کامل ترخیص شده است .

رییس بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه افزود : به دنبال این عمل موفقیت آمیز ، چندین نوبت عمل جراحی دیگر در روزهای بعد انجام شده که همگی موفقیت آمیز و با بهبودی کامل بوده است .

گفتنی است با وجود تیم جراحی در بیمارستان و کادر مجرب از این بعد نیازمندی بیماران به دسترسی به بیمارستان های شیراز و اصفهان برطرف شده است .