دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


تلاش تیم عملیاتی اورژانس 115 جان خانمی 70 ساله را نجات داد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

تیم عملیاتی فوریت‌های پزشکی شهرستان گناوه، بربالین خانمی 70 ساله حاضر شدند که به اشتباه شیشه شربت متادون را سر کشیده بود و دچار ایست قلبی – تنفسی شده بود .

احمد حیدری پرسنل اعزامی درتشریح ماموریت خود گفت : بلافاصله پس از اعلام مرکز پیام شهرستان به محل اعزام و با توجه به ترافیک معابر در این ایام و حضور مهمانان نوروزی در شهرستان ، کمتر از 5 دقیقه خود را به بالین بیمار رساندیم که بررسی‌های اولیه ایست قلبی – تنفسی را تایید کرد.

وی افزود: عملیات احیا بر روی بیمار در صورتی شروع شد که بیمار از نظر سطح هوشیاری در پایین ترین وضع ممکن و علایم حیاتی او در وضعیت نامطلوبی قرار داشت .

پرسنل اعزامی تیم عملیاتی فوریت‌های پزشکی شهرستان گناوه اضافه کرد: با وجود انجام اقدامات ضروری شامل ماساژ قلبی ، تنفسی و دارو درمانی با هماهنگی مرکز پیام بیمار را به سمت بیمارستان اعزام کردیم و در آمبولانس نیز روند درمان وی ادامه داشت که خوشبختانه نتیجه مطلوب بود و بیمار حین انتقال از نظر سطح هوشیاری پیشرفت کرده و در هنگام تحویل به بیمارستان سریعا توسط متخصص داخلی ویزیت شد و دستور انتقال ایشان به بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه صادر شد .

حیدری اظهار داشت: بعد از گذشت کمتر از 24 ساعت از درمان، حال عمومی بیمار کاملا مساعد و برای ادامه درمان بستری شد.

گفتنی است آقایان حیدری و حامدی پرسنل عملیاتی فوریت‌های پزشکی شهرستان گناوه در این ماموریت موفق به انجام عملیات احیا موفق شده اند .