دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


600 نفر از خدمات اورژانس ساحلی دیلم بهره‌مند شده‌اند

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

رییس شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: از 29 اسفند سال گذشته تا 7 فروردین امسال 608 نفر به پایگاه سلامت نوروزی مستقر در ساحل مراجعه و خدمات مورد نیاز را دریافت کرده‌اند.

عبدالحسین ناصری افزود: با توجه به مهمان‌پذیر بودن شهرستان دیلم در ایام نوروز و حضور هم‌وطنان عزیز در این شهرستان خدمات بهداشتی و درمانی به‌صورت ویژه به مسافرین نوروزی ارایه می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قبل از تعطیلات، مقرر شد تا تمام مراکز بهداشتی و درمانی و بخش‌های نظارتی این شبکه تداوم فعالیت خود را در ایام تعطیلات نوروز داشته باشند، ازاین‌رو براساس روند هرساله علاوه بر بخش‌های درمانی موجود، راه‌اندازی پایگاه سلامت نوروزی در محل ساحل و فعال کردن بازدید‌های بهداشت محیط  ویژه ایام نوروز در دستور کار قرار گرفت.

دبیر شورای سلامت شهرستان دیلم افزود: با توجه به مهمان‌پذیر بودن شهرستان دیلم در ایام نوروز و حضور هم‌وطنان عزیز در این شهرستان، آمار مراجعین در تمام مراکز درمانی و اورژانس افزایش می‌یابد بنابراین  در بازه زمانی نام برده  شده 60 مورد اعزام از پایگاه‌های جاده‌ای و شهری به بیمارستان دیلم و سایر بیمارستان‌ها انجام‌شده است.

ناصری تصریح کرد: با توجه به افتتاح بخش زنان زایمان و اتاق عمل و حضور پزشکان متخصص مقیم در شهرستان و فعال بودن کلینیک تخصصی در تعطیلات، به‌طورکلی آمار اعزام‌های بین بیمارستانی در بیمارستان دیلم کاهش‌یافته است،  همچنین در هفت روز اول تعطیلات 765 نفر توسط متخصصین در کلینیک تخصصی ویزیت شده‌اند.

ناصری با اشاره به افزایش احتمال حوادث جاده‌ای در این ایام بیان داشت: همه‌ساله در تعطیلات نوروز بار ترافیکی جاده‌ها افزایش می‌باید، بنابراین از تمام همشهریان و مسافرین عزیز خواهشمند است با رعایت قوانین و احترام به حقوق دیگران سفری ایمن و تعطیلاتی همراه بانشاط و سلامتی را برای خانواده خود و سایر هم‌وطنان به ارمغان بیاورند.

رییس شبکه بهداشت دیلم تصریح کرد: تمام خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دیلم به‌صورت ویژه و با تمام توان و امکانات تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.