دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


ابتلای بیش از400نفرازکادردرمانی بوشهربه کرونا

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: ۴۱۲ نفر از کارکنان بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی استان به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که ۶۶ نفر از آن‌ها پس از بهبودی به محل کار بازگشته‌اند.

 سعید کشمیری بیان کرد: ۴۱۲ نفر از کارکنان بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی استان بوشهر به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که این افراد برای گذارندن دوره نقاهت در منزل به سر‌می‌برند و ۶۶ نفر از آن‌ها پس از بهبودی به محل کار بازگشته‌اند.

او ادامه داد: دو هزار و ۱۹۱ پرستار در سه ماه اول امسال در بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی استان بوشهر برای مقابله با بیماری کرونا به مردم خدمت کرده‌اند و دو هزار و ۳۹۶ تخت برای درمان این بیماران در نظر گرفته شد.

 ۳۰ مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ مورد مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند.

کشمیری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ مورد از موارد بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند که ۱۴ مورد آن‌ها مبتلا به کرونا بوده‌اند.

او با اشاره به افزایش سه مورد در بخش‌های مراقبت ویژه عنوان کرد: اکنون ۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

سه مورد فوتی جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ثبت سه مورد جدید فوت در استان خبر داد و گفت: شمار جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا در استان بوشهر تا روز سه‌شنبه سوم تیر به ۵۸ نفر رسیده است.

کشمیری با اشاره به موارد فوتی جدید، افزود: یک خانم ۷۷ ساله با سابقه بیماری زمینه‌ای ساکن شهرستان کنگان، یک خانم ۶۳ ساله با سابقه بیماری زمینه‌ای ساکن شهرستان بوشهر و یک آقای ۶۹ ساله ساکن شهرستان دشتستان با سابقه بیماری زمینه‌ای فوت کرده‌اند.

او عنوان کرد: ۲۴۲ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که ۱۲۲ مورد آن‌ها مبتلا به کرونا هستند.

کمک یک میلیارد و دویست میلیون تومانی وزارت بهداشت به بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به محموله کمک‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه گفت: وزارت بهداشت برای تقویت بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای مقابله با بیماری کرونا، تجهیزاتی به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان تحویل داد.

کشمیری بیان کرد: این تجهیزات شامل ۵ دستگاه ونتیلاتور بزرگسال، ۵ دستگاه ونتیلاتور پرتابل، ۴ دستگاه مانیتور ثابت، ۳ دستگاه ونتیلاتور سیار آ. سی. یو و ۴ دستگاه ساکشن سیار است.