دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


اجرای ۱۰۰ درصدی طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان بوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.00 (1 رای)

بوشهرما:مدیر کل  بیمه سلامت استان بوشهر گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیک درهمه مطب‌های پزشکان و مراکز تشخیصی و درمانی در سراسر استان بوشهر اجرا شد.

 
دکتر پرویز رمضانی با اشاره به اینکه طرح نسخه نویسی الکترونیکی از اول امسال در استان بوشهر آغاز شده است گفت:  با شیوع ویروس کرونا و برای کاهش استفاده از دفترچه و حضور و مراجعه بیمه شدگان، این طرح با سرعت بیشتری اجرا شد.
 
وی افزود: در زمینه طرح نسخه الکترونیکی پزشک می‌تواند با کد ملی پوشش بیمه‌ای فرد را احراز هویت کرده و همپوشانی بیمه‌ای نیز مشخص خواهد شد. ضمن اینکه تجویز دارو و هر اقدام پاراکلینیکی قواعد بیمه‌گری و راهنمایی‌های بالینی به صورت آنلاین خواهد بود.
 
مدیر کل بیمه سلامت استان ادامه داد: بیمار با ارائه کد ملی، یک کد رهگیری از سامانه دریافت خواهد کرد که با مراجعه به مراکز خدمات درمانی مانند داروخانه‌ها، مراکز تصویربرداری و سایر موسسات درمانی، آن کد را ارائه می‌دهد و دیگر نیازی به همراه داشتن دفترچه کاغذی نخواهد داشت.
 
رمضانی تاکید کرد: با وجود سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک، کاغذ و دفترچه دیگر مبادله نمی‌شود و با توسعه این سامانه، پرونده‌ای از اطلاعات هر بیمار به صورت الکترونیکی در فضای  اینترنت ایجاد خواهد شد که هر فردی که به پزشک مراجعه می‌کند، پزشک می‌تواند به اطلاعات آن بیمار دسترسی داشته باشد و هر گروه درمان، اطلاعات مربوط به خود را مشاهده خواهد کرد.
 
وی عنوان کرد: نیاز نداشتن به دفترچه درمانی، کاهش خطای نسخه خوانی در داروخانه‌ها و حتی جلوگیری از قاچاق دارو از مزایای نسخه نویسی الکترونیکی است که با نصب یک نرم افزار می‌توان به ۴۹۰ هزار بیمه شده تحت پوشش در استان بوشهر خدمات ارائه کرد./صداوسیما