دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


تخت های بیمارستانی بوشهر در دولت روحانی ۷۰درصد افزایش یافت

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 2.00 (1 رای)

بوشهرما: قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:با افتتاح بیمارستان شهدای هسته ای بوشهر شمار تختهای بستری این استان که تا قبل از سال ۹۲ کمتر از هزار تخت بود به یک هزار و ۷۰۰ تخت می‌رسد که در این دوره هفت ساله بیش از ۷۰ درصد تخت سازی بیمارستانی ساخته شده است.

 ایرج حریرچی روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از بیمارستان هسته ای بوشهر با دستور رئیس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس در قالب هفدهمین پویش ره سلامت افزود: بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی شهدای هسته ای بوشهر افزون بر  آمادگی کامل برای حوادث احتمالی هسته ای مشتمل بر تخت‌های آی سی یو، بخش و اورژانس هسته ای و همچنین قابلیت ارائه خدمت عمومی به مردم در شرایط فعلی و عادی را نیز دارد.

وی بیان کرد: با افتتاح این بیمارستان فشاری که روی بیمارستان شهدای خلیج فارس به دلیل وجود بیماران کرونایی وجود داشت برداشته می شود و مردم این امکان را می یابند که سایر خدمات را دریافت کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت:همچنین ۵۰۰ تخت بستری نیز در زمان حاضر در استان بوشهر در حال ساخت است.

وی یادآورشد: در این استان ۱۶۴ مرکز بهداشتی درمانی یا از نو ساخته و یا به طور کامل بازسازی شده و با بازسازی ۱۲ مرکز دیگر همه مراکز بهداشتی موجود در استان بازسازی و نوسازی شده است.

حریرچی اضافه کرد: با افتتاح این بیمارستان هدف گیری ۸۵ تا ۹۰ درصد همه بیماری‌های مردم در استان بوشهر درمان شود. 

وی گفت: یکی از برکت‌های طرح تحول سلامت کاهش هزینه های درمان بیمارستانی است طوریکه  اکثر بستری ها زیر ۵۰۰ هزار تومان هزینه  از بیماران گرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی شهدای هسته‌ای بوشهر نخستین پروژه بیمارستانی کشور است که دارای بخش اورژانس حوادث پرتویی است.

دکتر سعید کشمیری بیان کرد: عملیات اجرایی این بیمارستان از سال ۹۶ در ۲ طبقه با هشت هزار مترمربع زیربنا شامل بخش‌های جراحی، تحت نظر اورژانس، ICU آغاز شد و برای خدمات عمومی و هسته ای ساخته شده است.

وی اضافه کرد: این بیمارستان با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استانداری و نیروگاه اتمی بوشهر احداث‌ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی اورژانس هسته‌ای در مدت ۳ سال و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبارساخته شده است.

کشمیری یادآورشد: از این میزان اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان بابت هزینه ساخت و ۸۰ میلیارد تومان نیز برای تجهیز آن از محل اعتبارات استانی، سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هزینه شده‌ است./ایرنا