دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


آغاز فاز دوم واکسیناسیون کرونا در بوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما:دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: فاز دوم واکسیناسیون کرونا در استان تا پایان هفته جاری برای سالمندان و افرادی که بیماری‌های خاص و زمینه‌ای دارند، آغاز خواهد شد.  

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: در فاز دوم، ابتدا سالمندان بالای ۸۰ سال واکسینه می‌شوند و سپس افراد ۷۰ سال به بالا و بعد از آن افراد ۶۰ساله را واکسن خواهیم زد.

وی با اشاره به ورود محموله جدید واکسن به استان برای ایمن‌سازی ۱۳ هزار نفر در مقابل بیماری کرونا افزود: تاکنون طی هفت مرحله واکسن مورد نیاز از نوع اسپوتنیک وی روسیه، کوواکسین بهارات هند، سینوفارم چین و آسترازنکا وارد استان شده است.

کشمیری اظهار کرد: بر اساس پرونده الکترونیک سلامت که همه شهروندان و روستاییان دارند و با تقسیم‌بندی‌هایی که انجام داده‌ایم و اطلاعات اولیه‌ای که داریم، با تماس تلفنی از سالمندان می‌خواهیم که برای واکسیناسیون مراجعه کنند. اکنون همه خانواده‌هایی که سالمند دارند شناسایی شده‌اند و هر محله هم بلوک‌بندی شده و به نوبت این کار انجام خواهد شد.

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: خانواده‌های دارای سالمند نباید در این زمینه برای ثبت‌نام و مراجعه حضوری نگرانی داشته باشند. با همه تماس گرفته می‌شود. نوع واکسنی هم که به سالمندان تزریق می‌شود آسترازنکا است.

وی ادامه داد: البته برای اطلاع‌رسانی از انجام واکسیناسیون و نوبت‌دهی، وزارت بهداشت در حال طراحی یک سامانه است که کار ثبت‌نام و فراخوان‌ها در این زمینه به راحتی انجام شود.

 

 

کشمیری بیان کرد: در فاز اول واکسیناسیون در استان، حدود ۹ هزار نفر از کادر درمان و سلامت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. فاز اول کادر بهداشت و درمان و گروه‌های آسیب‌پذیرند که این مرحله در حال تمام‌ شدن است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: بخشی از بیماران خاص از جمله مبتلایان به تالاسمی ماژور و دیالیزی‌ها نیز در فاز اول واکسن کرونا دریافت کردند.

وی اضافه کرد: سهمیه واکسن هیچ شهرستانی از استان بوشهر برگشت نخورده است و بر اساس سند ملی واکسیناسیون، کار واکسینه کردن جامعه هدف (شامل کادر بهداشت و درمان، سالمندان ساکن در خانه سالمندان و جانبازان ۷۰ درصد به بالا) در حال انجام است.