دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت دراستان بوشهر اجرایی شد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: با توزیع 67 پزشک متخصص و فوق تخصص مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت در این استان اجرایی شد.

 

دکتر سعید کشمیری روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: تامین نیروهای متخصص و فوق تخصص مورد نیاز بیمارستان های دولتی یکی از مراحل طرح تحول نظام سلامت است .

وی یادآورشد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هرساله در مهر و آبان ماه برای تامین نیروهای مناطق محروم دانش آموختگان رشته های مختلف را در قالب طرحی براساس نیازمندی و شاخص های مربوطه توزیع می کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد:امسال برای نخستین بار پزشکان توزیع شده حق کار در خارج از بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی ندارند و باید تمام وقت در بیمارستان دولتی حضور داشته باشند.

وی گفت: این امر باعث تامین کادر درمانی درمانگاهها و نیاز مردم در بخش بستری خواهد شد.

دکتر کشمیری افزود: همچنین با اصلاح تعرفه و افزایش دستمزد و تامین نیروهای متخصص در بیمارستان های دولتی مانع از پرداخت هرگونه هزینه خارج از تعرفه و سیستم حسابرسی بیمارستان می شود.

وی اظهارداشت:هرچند با ورود پزشکان جدید به جمع کادر درمانی استان بوشهر بخش مهمی از نیازها برطرف شده است اما در برخی از رشته ها از جمله چشم و ارتوپدی کمبودهای وجود دارد که با اضافه شدن دو پزشک در این رشته ها متناسب با سرانه و استاندارد وزارت بهداشت نیروهای مورد نیاز تامین شده است.

کشمیری ادامه داد: پزشکان متخصص توزیع شده شامل رشته های آسیب شناسی، ارتوپدی، بیهوشی، بیماری های اعصاب، داخلی، عفونی، قلب، پوست، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، اورولوژی، چشم، رادیولوژی، روانپزشکی، طب اورژانس، طب کار، کودکان، گوش و حلق و بینی و زنان و زایمان تشکیل شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همچنین پنج نیروی فوق تخصص نیز شامل رشته های گوارش ، کلیه ، آسم و آلرژی است.