دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


درمان سرپایی در بیمارستان‌های بوشهر تقویت می‌شود

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

 

 

بوشهر ما: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: درمان سرپایی در بیمارستان‌های بوشهر تقویت می‌شود.

 دکتر علیرضا رئیسی عصر سه‌شنبه در نشست مشترک با روسای بیمارستان‌های استان بوشهر اظهار داشت: توسعه و تقویت وضعیت بهداشتی و درمانی نقاط مختلف کشور به عنوان یک اولویت توسط دولت مطرح است و طرح های بسیار خوبی در این زمینه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیان داشت: افزایش ارائه خدمات به مردم، کاهش هزینه های درمانی، رسیدگی بیشتر به بیماران، کاهش مشکلات همراهان بیماران و رضایتمندی بیشتر مردم از مهمترین مزایای این طرح است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خواستار ارتباط مستمر و بیشتر مدیران بیمارستان‌ها با کارکنان بیمارستان شد و افزود: ارتباط مناسب به عنوان یکی از رموز موفقیت مدیران مطرح است و عدم برقراری این ارتباط مناسب می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در سیستم شود.

وی ادامه داد: ورود 62 پزشک متخصص با توانمندی بالا به استان بوشهر فرصت بسیار خوبی برای بهبود فعالیت درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های استان است که روسای بیمارستان‌ها باید به خوبی قدر این موقعیت را بدانند.

در خصوص مقوله زیرمیزی به شدت برخورد می‌شود

رئیسی اضافه کرد: مراسم حضور متخصصین در هر شهرستان در آینده نزدیک با حضور فرمانداران برگزار خواهد شد تا مسئولان در جریان حضور متخصصین قرار بگیرند و تمهیدات لازم برای استفاده مناسب از توان این پزشکان فراهم شود.

وی با بیان اینکه 70 درصد مشکلات مردم در بخش درمان سرپایی است، تاکید کرد: باید بخش سرپایی در بیمارستان‌ها تقویت شود تا شاهد ارائه خدمات مناسب به بیماران باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین بر تقویت جایگاه پرستاری در بیمارستان‌ها تاکید کرد و افزود: هیچ کاری بدون کمک نیروی پرستاری در بیمارستان‌ها پیش نمی‌رود و باید ارتباط مناسبی در این زمینه ایجاد شود.

وی همچنین بر برخورد جدی با مقوله زیرمیزی تاکید کرد و ادامه داد: در زمینه برخورد با تخلفات در بیمارستان‌ها باید برخورد مناسب صورت بگیرد و در خصوص برخورد با زیرمیزی نیز باید با شدت برخورد صورت بگیرد.مهر