یکشنبه, 23 ارديبهشت 1403  -  4 ذي‌القعده 1445 -  12 می 2024


در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد استان بوشهرعنوان شد:حمایت از وضعیت معیشتی ایثارگران آسیب‌پذیر در سال 1401

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما:آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر روز سه‌شنبه 17 اسفند ماه با حضور معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد و مسئولان استانی برگزار شد.

 
به گزارش "بوشهرما"به نقل از«ایثار»، محمود پاکدل در این نشست در مورد بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: بودجه سال 1401 صرفاً در قالب برنامه عملیاتی تعریف‌ شده و در همین راستا برنامه‌های عملیاتی به صورت حضوری یا وبیناری به معاونین استانی ابلاغ‌شده است. مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها می‌توانند اقداماتی را که در سطح استانی قابلیت اجرایی دارد اعلام کرده تا این فعالیت‌ها طی برنامه و فرآیند مشخصی به آنان تفویض شود.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بودجه بنیاد در قالب بودجه عمومی دولت تخصیص پیدا می‌کند و نهادهای نظارتی بر این بودجه و همچنین نحوه عملکرد بنیاد در بخش‌های مختلف مانند کمیسیون‌های احراز و پزشکی نظارت دارند و رعایت قوانین و مقررات در همه سطوح مورد تأکید است.
پاکدل با بیان اینکه خدمات الکترونیک به ایثارگران باید در سال 1401 افزایش یابد، گفت: ارائه این خدمات مزیت‌هایی از قبیل آسان شدن پیگیری خدمات، سرعت بخشیدن به خدمات، کمتر شدن هزینه‌های خدمات گیرنده و از بین رفتن گلوگاه‌های فساد را به دنبال دارد.
وی افزود: در سال جاری فرایند معافیت خدمت وظیفه عمومی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران الکترونیکی شده است و همچنین مکاتباتی با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی صورت گرفته تا فرایند اخذ وام مسکن برای ایثارگران به‌صورت الکترونیکی درآید.
گفتنی است، در این مراسم نعمت‌الله غلامپور به‌عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر معرفی و از خدمات حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر تقدیر شد.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد در ادامه سفر به استان بوشهر با آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار و گفت‌وگو کرد.
پاکدل در این دیدار به تشریح فعالیت‌ها و همچنین وضعیت بودجه سال 1401 بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و گفت: در ارتباط با گروه آسیب‌پذیر جامعه ایثارگران شامل دهک‌های یک تا پنج مقررشده تا خدمات و تسهیلات بیشتری به آن‌ها پرداخت شود تا اهداف دولت مردمی مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر به‌خوبی اجرایی شود. در این راستا موضوع‌های کمک‌معیشت و در اولویت قرار گرفتن ایثارگران آسیب‌پذیر در تأمین مسکن و اشتغال مدنظر قرارگرفته است.
وی با قدردانی از نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر در اجرای طرح علمداران حماسه و تجلیل از ۸۰ جانباز استان بوشهر اظهار کرد: این طرح مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است که با مشارکت دفتر ایشان، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط حدود هزار امام‌جمعه اجرا شد که در قالب آن سه هزار جانباز تجلیل شدند که بازتاب خوبی نیز در جامعه داشت. هدف اصلی این طرح تکریم جانبازان دوران پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم بوده است.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در این نشست با اشاره به اینکه خدمات در این نهاد از ارزش بالایی برخوردار است، گفت: خدمات در بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای اجر است. مخاطب بنیاد شهید و امور ایثارگران یک جامعه آسمانی و الهی و دارای ارزش‌های مهم اسلامی و انقلابی هستند.
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ایثارگران امتحان خود را پس داده‌اند افزود: خدمات به خانواده ایثارگران در ابعاد گوناگون دارای ارزش الهی بسیاری است چون این عزیزان در دفاع از حریم اسلام و میهن ایثارگری کرده‌اند. بنیاد شهید و امور ایثارگران دستگاهی در تراز انقلاب اسلامی است و این نهاد باید برای دیگر کشورها الگو باشد.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر توجه به اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید ظرفیت‌های اشتغال‌زایی در ابعاد گوناگون و توانمندسازی و آفرینش‌های شغلی متناسب با محیط برای خانواده ایثارگران مورد توجه ویژه قرار بگیرد. استان بوشهر از ظرفیت بالایی برخوردار است و اکنون به‌عنوان منطقه آزاد، منطقه ویژه علم و فناوری و الگوی توسعه و پیشرفت ایران بر اساس سند اقتصاد دانش‌بنیان مطرح شده است.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با حضور در گلزار مطهر شهدای شهر بوشهر به مقام والای شهدا اداری احترام کرد.
پاکدل همچنین با جانباز «محمدرضا درویشی سرایانی» و خانواده شهید «علی فاتحی» دیدار و از صبر و استقامت خانواده معظم شهدا و ایثارگران تجلیل کرد.
انتهای پیام/