یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403  -  19 شوال 1445 -  28 آوریل 2024


تبعیض بزرگ در انتخاب بازنشسته نمونه در استان بوشهر/ساختمان کانون در خورشان بازنشستگان عزیزنیست

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.50 (1 رای)

 

بوشهرما:گفت وگوبا رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان بوشهر

سیدموسی میرجهان مردی هستم رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شهرستان وهمچنین استان بوشهر و دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات استان بوشهر.

دراستان بوشهر .هم کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی وجود دارد و هم کانون بازنشستگان کارکنان سازمان تامین اجتماعی که به ما در سازمان می گویند بازنشستگان غیر همکار و به خودشان می گویند همکار.

شاید بنوعی تصور می کنند که ما از آنها نیستیم ولی بدانند در همین کانون کارگری خیلی ها هستند در سطح سواد عالیه فکر نکنند همه بی سواد هستند .

واین را هم بدانند، از دیدگاه جامعه کارگری عرض می کنم، اینها حقوق بگیر ما جامعه بزرگ  کارگری هستند اگر ما نباشیم.اگر ما حق بیمه ندهیم، آنها فلسفه وجودی ندارند.

کانون های کارگری تمام مراحل مقدمات تشکیل تا دریافت اعتبار نامه زیر نظر وزارت تعاون کارورفاه اجتماعی هر شهرستان صورت می گیرد.

ولی در مورد بازنشستگان کارکنان سازمان در جریان نیستم . می گویند وزارت کشور ولی دقیق نمی دانم .

درهرصورت آنها هم پیگیر حق وحقوق خودشان هستندوما هم دنبال کار خودمان .

دراستان بوشهرتعداد حدودا 32000نفر بازنشسته و بازمانده اصلی بدون تبعی وجود دارد

و تعداد9 کانون کارگری در شهرستانهای استان مشغول فعالیت می باشند .

عمده مشکل کانون ها شاید شبیه هم باشد که مسئله اصلی محل کار یا دفاتر کانون ها است که تعدادی به همت مسئولان سازمان تامین اجتماعی در گوشه ای از ادارات سازمان تامین اجتماعی وچندتای هم استیجاری هستند.

محل دفتر کنونی کانون این شهرستان واستان درساختمانی که قبلا محل زندگی سرایدارشعبه یک تامین اجتماعی بوشهر که برای فضای اداری مناسب نیست و اگر باشد در این این همه عضو کافی نیست فعالیت می کند .

و تنها درآمد این کانون دریافت حق عضویت از اعضاء سالیانه 5000تومان می باشد.

کنار همین ساختمان زمینی هست که بلا استفاده است در خواست کردیم از مدیرکل محترم تامین اجتماعی جناب آقای مهندس دیری که امیدوارم به این خواسته توجه ویژه نموده و مشکل ما را حل نمایند.

خدمات ما به اعضاء در پشت پنجره در هوای گرم بدون سایه بان و صندلی ودر زمستان هوای سرد و زیر باران انجام میشود . هم فضای کانون جوابگو حضور اعضاء نیست و هم موضوع بیماری کرونا که مشکلات را دو چندان کرده.باعث این مشکلات شده است

در مورد فضای کانون با مدیر کل محترم تعاون و کار استان هم جناب آقای کشاورزی صحبت و حتی کتبا درخواست شده ولی پاسخی داده نشده .بنا بود با مدیر کل محترم تامین مذاکره  کند و قول مساعد دادند که ما نتیجه ای ندیدیم . شاید این موضوع را ساده می گیرند

مدیر کل تامین جناب آقای مهندس دیری نفری فرستادند تا براتون مثل پارکینگ درست کنیم که طرحی که داده بودند قابل اجرا نبود ورها شد .

باور کنید در طول سال خیلی در سازمان بخصوص اداره کل هزینه می شود هرکس قبول ندارد برود ببیند .چقدر هزینه می شود .اگر یک هزارم به تشکلات هزینه شود چه ایرادی دارد .

از مدیر کل محترم تامین اجتماعی جناب آقای مهندس دیری میخواهم این موضوع را با جدیت پیگیر باشند می دانند که سازمان تامین اجتماعی در سطح شهر زمین و ساختمان بلا استفاده هم دارد می تواند جایگاهی در خور شان بازنشستگان ایجاد نماید . گناه ما چیست نمی دانیم . شاید همین حرف زدن ما باعث دلخوری عزیزان می شود . تا این حد که  ما حاضرشدیم در هزینه ها هم در حد توان همکاری نماییم.

کانون این شهرستان بیش از 10 هزار نفر عضو عمده فعالیت در ارائه خدمات بیمه های درمان تکمیلی و بیمه عمر و همچنین بیمه های شخص ثالث و بدنه خودروهای بازنشستگان و خانواده آنان وهمچنین ثبت نام و معرفی جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با همکاری سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران و درپیش از بیماری کرونا سفرهای زیارتی به مشهد مقدس رایگان که کلیه هزینه توسط سازمان تامین اجتماعی صورت می گرفت انجام وظیفه می کنیم .

تعداد بازنشستگان تامین اجتماعی زیاد است ولی خدمات ناچیز .امیدوارم مسئولین ذیربط توجه بیشتری به این موضوعات خاص داشته باشند .

موضوع اصلی بازنشستگان که حدود یک سال واندی به درازا کشید مسئله افزایش حقوق بود که اول بصورت ناقص انجام گرفت که تفاوت افزایش بازنشستگان کشوری ولشکری و تامین اجتماعی بی نهایت چشم گیر بود ولی در سال جاری تا اندازه ای جبران تفاوت صورت گرفت ولی باز رضایت کامل ندارند . البته مشکل تورم وگرانی باعث فشار مضاعف به این قشر گردیده و واقعا این افزایش حقوق نمی تواند مشکلی را حل کند .این حقوق به 10 روز از ماه هم نمی رسد.

یک موضوع مهم که هرساله انجام می شود انتخاب بازنشسته نمونه، و انتخاب همسربازنشسته( بازمانده )و بازنشسته از کار افتاده از بین بازنشستگان بقولی غیر همکار وهمکار انجام می شود .

بر اساس بخشنامه سازمان برای هر استان ی تعداد تعیین می شود برای استان بوشهر5 نفر تعیین شد .

در بخشنامه جهت اطلاع رسانی ونحوه انتخاب وهدایا و شرایط اهرازانتخاب این افراد مطرح شده که متاسفانه مفاد این بخشنامه اجرا نشد الخصوص اطلاع رسانی که شخص مسئول روابط عمومی در انجام وظایف کوتاهی کرده و مدیران هم بنوعی چشم پوشی کردند و از 5 نفر سهمیه 4 نفر از میان بازنشستگان همکار یعنی از خودشان انتخاب کردند. کسانی که سالهای قبل هم انتخاب شده بودتد .این شیوه مورد اعتراض واقع گردید که جهت بدست آوردن رضایت ما 10 نفر دیگر از متقاضیان را به جمع استان فقط بعنوان معرفی در استان انتخاب نمودند.

هیج توجهی به از کارافتاده و همسر بازمانده وبازنشسته ها وتعداد همکار و غیر صورت نگرفت .

: از میان حدود 300نفر بازنشسته همکار 4 نفر انتخاب و

از میان 32000نفر بازنشسته غیر همکاریا همان کارگران 1 نفرانتخاب شد و آن یک نفر هم کانون شهرستان اطلاع نداشت . از طرف کارمندان سازمان معرفی شده بود.

امیدوارم و برای چندمین بار تقاضا دارم که: مدیر کل محترم تامین اجتماعی جناب آقای مهندس دیری عزیز و همچنین جناب آقای دکتر کشاورزی مدیر کل محترم اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان بوشهر توجه ویژه به این موضوعات ومشکلات نموده واجازه ندهند موضوعات پیچیده تر شود .

با تشکر از مد یر نشریه جنوب که قبول زحمت کرده و به پای گوشه ای از دل پر درد ما نشستند . جناب آقای جعفری این خلاصه ای از مشکلات کانون ها است .گوش شنوا نیست .

تبلیغات