دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


راه‌اندازی بیمارستان تخصصی بیماران سرطانی در بوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما:قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از راه‌اندازی بیمارستان تخصصی بیماران سرطانی در بوشهر خبر داد.

  حیدر عزیزنژاد بعد از ظهر امروز در همایش خیریه آموزش تغذیه سالم و راه‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان در انجمن خیریه نیکوکاری حضرت مهدی (عج ) برازجان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در راستای رشد شاخص‌های بهداشتی در سراسر استان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و شاهد موفقیت‌های خوبی در این عرصه هستیم.

وی افزود: کیفیت بخشیدن به خدمات بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه‌های درمانی خانوارهای بیمار از موارد مهمی است که در یکسال گذشته محقق شده است.

قائم مقام ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از بیماران صعب‌العلاج و سرطانی شاهد اقدامات ارزشمندی هستیم که با کمک و حمایت خیران و حامیان انجام گرفته است.

دبیر خیرین سلامت استان بوشهر در ارتباط با طرح تحول نظام سلامت و نقش کمک خیرین در این طرح و نیازهای استان به ایفای نقش بهتر از طرف خیرین مطالبی بیان داشت و گفت: 40 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است و اینجاست که نقش سازمان‌های مردم‌نهاد مشخص می‌شود.

عزیزنژاد اضافه کرد: سمن‌ها می‌توانند نقش بسیار زیادی در سبک زندگی داشته باشند و ما هم در دانشگاه علوم پزشکی وظیفه داریم که همکاری داشته باشیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از راه‌اندازی بیمارستان تخصصی بیماران سرطانی در بوشهر خبر داد و گفت: بر اساس آمار موجود، هم‌اکنون 101 بیمار مبتلا به سرطان تحت پوشش علوم پزشکی بوشهر هستند و به زودی بیمارستان مخصوص سرطانی‌ها نیز در مرکز استان افتتاح خواهد شد.