دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


مرکز بیماران خاص در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)


بوشهرما: رئیس اداره بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: مرکز جامع بیماران خاص در استان بوشهر با زیربنای ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع در حال ساخت است که تا پایان سال آینده افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه بیماران خاص در استان بوشهر خدمات درمانی رایگان دریافت می‌کنند گفت: بیماران سرطانی و پیوندی نیز برخی خدمات دارویی و درمانی به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بیمارهای خاص دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به بسته خدمتی به بیماران دیالیزی در استان بوشهر بیان کرد: این بیماران خدمات دیالیزی را رایگان دریافت می‌کنند بگونه‌ای که هر بیمار سالانه 25 میلیون تومان هزینه دیالیز دارد.

صالحی با بیان اینکه بیماران تالاسمی رایگان درمان می‌شوند افزود: تمامی داروهای ایرانی بیماران تالاسمی رایگان است و تنها 9 درصد از هزینه داروی خارجی پرداخت می‌کنند و این درحالی است که خدمات‌های تخصصی وآزمایشگاهی بصورت رایگان ارائه می‌شود.

وی، به بیماران هموفیلی پرداخت و تصریح کرد: هزینه تخصصی این بیماران رایگان عرضه می‌شود بگونه‌ای که هر فاکتور خونی این بیماران یک میلیون تومان هزینه دارد و هر بیمار تنها در خدمات دندان‌پزشکی بین 10 تا 20 فاکتور خونی نیاز دارد که رایگان عرضه می‌شود.

رئیس اداره بیمارهای خاص دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه 7 مرکز دیالیزی در استان بوشهر فعال است گفت: این تعداد مرکز دارای  بیش از 85 تخت بیمارستانی هستند که خدمات دیالیزی رایگان ارائه می‌شود.

صالحی، با بیان اینکه بیماری ام اس یک بیماری شهری است افزود: این بیماران دچار فلج اندام می‌شوند و هزینه بالایی برای نگه‌ داری آنها طلب می‌کند که با اجرای طرح تحول نظام سلامت اکنون هزینه درمانی بیماران ام اس شامل هزینه‌های آزمایشگاهی، دارویی و بستری در استان بوشهر رایگان است.

وی، با بیان اینکه بیماران سرطانی جزو بیماران خاص نیستند گفت: خدمات شیمی درمانی این بیماران با تجهیزات درمانی و دارویی رایگان است.

رئیس اداره بیمارهای خاص دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه عمل پیوند کلیوی در استان بوشهر رایگان است افزود: برای تهیه کلیه بیماران مجبور هستنند هزینه خرید کلیه بین 14 تا 20 میلیون تومان پرداخت کنند و این در حالی است که هزینه‌های رفت و آمد هم پرداخت می‌کند.

صالحی با بیان اینکه پزشک فوق تخصص کلیه در استان بوشهر جذب شده است بیان کرد: برای راه‌اندازی پیوند کلیه نیاز به نیروهای تخصصی و آزمایشگاه ویژه است که برای این مهم برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای انجام شده که پس از تجهیز آزمایشگاه و آموزش کارکنان پیوند کلیوی در استان بوشهر عمل جراحی پیوند کلیه انجام می‌شود.

وی افزود: هزینه‌های دارویی بیماران پیوند ایرانی رایگان و خارجی تا 90 درصد دولت پرداخت می‌کند.

رئیس اداره بیمارهای خاص دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهراز راه‌اندازی مرکز جامع بیماران خاص در استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: این مرکز با زیربنای 4 هزار و 500 متر مربع در حال ساخت است که تا پایان سال آینده افتتاح می‌شود.

صالحی با بیان اینکه تاکنون 30 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای مرکز جامع بیماران خاص هزینه شده افزود: برای تکمیل این مرکز 80 میلیارد ریال برآورد هزینه شده است.

وی افزود: مرکز درمان سرطان و پرتودرمانی نیاز استان بوشهر است که نقش مهمی در کاهش هزینه‌های بیماران سرطانی دارد.

رئیس اداره بیمارهای خاص دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه طرح پیشگیری از دیابت از سال 1392 در استان بوشهر اجرا شده گفت: دیابت عوارض گوناگونی مانند سکته قلبی و مغزی قطع شدن پای غیر عفونی و دیگر عوارض در پی دارد که لازم است مردم به این بیماری توجه خاصی کنند.

صالحی افزود: بیماران دیابتی بیشتر از بیماری خود مطلع نیستند بگونه‌ای که در استان بوشهر 14 درصد افراد بالای 30 سال سن به بیماری دیابت مبتلا هستند.

وی گفت: در استان بوشهر هم اکنون 397 بیمار دیالیزی، 368بیمار تالاسمی، 74 بیمارهموفیلی، 374 بیمارام‌اس، بیش از 400 بیمار سرطانی، 304 بیمار پیوند کلیه و بیماران pku13 نفر از خدمات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به صورت رایگان بهره مند هستند.تسنیم