دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


کارنامه دولت در بخش سلامت درخشان است

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: استاندار بوشهر،گفت که کارنامه دولت تدبیر و امید در بخش سلامت در این استان درخشان و اقدام های خوبی برای ارتقای شاخص های بهداشت و درمان انجام شده است.

 
 مصطفی سالاری روز یکشنبه درنشست با معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دربوشهر، افزود:کیفیت بخشی به خدمات درمانی و کاهش هزینه های بیمارستانی و درمانی از اقدامات مهم دولت است که رضایتمندی مردم را در پی داشته است.


وی یادآورشد:در همین راستا برنامه ریزی برای اجرای دو طرح مهم و اثربخش در حوزه سلامت در قالب مجموعه طرح های امید در استان بوشهر اجرایی می شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: این طرح ها شامل سلامت دهان و دندان و خدمات رسانی رایگان به بیماران قلبی و عروقی است.

سالاری ادامه داد: همچنین دولت برای عدالت و بستر سازی دسترسی آحاد مردم به بهداشت و درمان، توسعه زیرساخت های حوزه سلامت، افزایش امکانات و تجهیزات درمانی در شهرستان های استان بوشهر را مورد توجه قرار دارد.

وی اظهارامیداوری کرد، با تلاش جمعی، ارتقا کیفی و کمی خدمات بهداشتی و درمانی به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

سالاری با اشاره به ضرورت تقویت فعالیت های پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در ارتباط با سلامت و زمینه های ابتلا به بیماری ها باید در دستور کار این مجموعه قرار گیرد.

وی افزود:با مشارکت وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، اورژانس هسته ای در بوشهر راه اندازی می شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز با تقدیر از توجه ویژه استاندار بوشهر به حوزه سلامت گفت: اهتمام مسوولان ارشد این استان باعث شده تا اقدام های خوبی در حوزه سلامت و بهداشت انجام شود.

دکتر رضا ملک زاده افزود: دانشگاه علوم پزشکی به دلیل اینکه دیرتر از سایر استان ها راه اندازی شده هم اکنون تیپ 3 است که البته در بین دانشگاه های تیپ 3 بالاتر از بقیه استان هاست و در یک سال گذشته شاهد رشد خوبی در این مجموعه هستیم.

وی یادآورشد: اعتبارات تخصیصی به بخش پژوهش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر محدود است .

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت: تعدد وجود علاقه مندان به فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فرصت مناسبی برای توسعه فعالیت های پژوهشی در این استان است.ایرنا