دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


طرح پیشگیری از معلولیت در استان بوشهر اجرایی شد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و وظیفه بهزیستی پیشگیری از معلولیت است که دراین راستا طرح پیشگیری از این آسیب تدوین و اجرایی شده است.

 حسین اسدی‌راد در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر بهزیستی را از دست‌ آوردهای اصلی انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: در راستای بهبود زندگی گروه‌ها و اقشار آسیب‌پذیر جامعه این نهاد شکل گرفت.

وی نقش مهم خیران و داوطلبان در ارائه خدمات مطلوب به نیازمندان را تشریح کردو گفت: خیران در عرصه‌های گوناگون در ارائه خدمات مطلوب به افراد آسیب‌پذیر و نیازمند همراه بهزیستی هستند و تاکنون خدمات مطلوبی ارائه کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به توانمند سازی افراد تحت پوشش افزود: هدف ما ارتقا رفاه اجتماعی در گروه‌های مورد هدف است.

اسدی‌راد با بیان اینکه اقدامات مهمی در راستای پیشگیری از معلولیت انجام شده است گفت: طرح‌های مختلفی در استان بوشهر سالانه در پیشگیری از معلولیت انجام می‌شود که در کاهش معلولان جامعه موثر بوده است.

وی با اشاره به تدوین طرح پیشگیری از معلولیت بیان کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و وظیفه بهزیستی پیشگیری از معلولیت است که دراین راستا طرح پیشگیری از این آسیب تدوین و اجرایی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی مرکز اوتیسم دربوشهر خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از معلولیت کودکانی که دچار اختلالات هستند با راه‌اندازی مرکز اوتیسم در استان بوشهر کودکانی که دچار اختلال رشدی و جسمی هستند مورد شناسایی قرار می‌گیرند و از معلولیت آنها جلوگیری می‌شود.

اسدی‌راد با اشاره به نقش مهم مشارکت‌های مردمی در رسیدگی به افراد نیازمند گفت: با توجه به تنوع فعالیت‌ها و تعداد مددجویان جامعه هدف بهزیستی حضور و مشارکت خیران در کنار بهزیستی ضروری است.

وی با بیان اینکه خیران 12 میلیارد ریال پرداخت کردند گفت: از محل مشارکت‌های نقدی خیران 12میلیارد و 650 میلیون ریال در استان بوشهر جمع آوری و صرف برنامه‌های مددجویان به ویژه معلولان شد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهربا اشاره به اینکه توجه به اشتغال توان‌خواهان بهزیستی یکی از برنامه‌های مهم این سازمان است بیان کرد: برای اشتغال 675 سال گذشته 70 میلیارد ریال تسهیلات در بخش خوداشتغالی و مشاغل خانگی پرداخت شد.