دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


رتبه برتر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اجرای طرح تحول سلامت

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 1.50 (1 رای)

بوشهرما:قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از رتبه برتر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اجرای طرح تحول سلامت خبر داد.

 

 حیدر عزیزنژاد شامگاه شنبه در نشست گفتمان تدبیر و امید جوانان دشتستان اظهار داشت: توسعه سلامت در استان بوشهر از اهداف مهمی است که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای تحقق آن تلاش می‌کند.

وی افزود: در دو سال اخیر و در قالب طرح تحول سلامت شاهد اجرای خدمات ارزنده‌ای در سراسر کشور بوده‌ایم و استان بوشهر نیز در بالاترین سطح از این خدمات بهره‌مند شده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: کاهش چشمگیر هزینه‌های درمانی مردم از رهاوردهای مهم طرح تحول سلامت است و در این راستا شاهد کاهش هزینه‌های درمانی به شش درصد در بیمارستان‌ها و سه درصد در مراکز درمانی هستیم.

عزیزنژاد بیان داشت: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته استان بوشهر جزء استان‌های برتر کشور در اجرای طرح تحول سلامت است.

وی اضافه کرد: تلاش برای افزایش ماندگاری پزشکان در استان بوشهر از رویکردهای مهمی است که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به آن توجه دارد و در این راستا شاهد حصول نتایج ارزشمندی در استان بوشهر بوده‌ایم.

این مقام مسئول اذعان داشت: در سال گذشته 68 پزشک متخصص به استان بوشهر وارد شدند که 22 نفر از ایشان در مرکز شهرستان دشتستان مستقر شدند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: این پزشکان متخصص تمام‌ وقت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی هستند و در مراکز دولتی به شهروندان خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

عزیزنژاد بیان داشت: حذف زیرمیزی و دریافت‌های خارج از تعرفه از دستاوردهای ارزشمند وزارت بهداشت است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند مورد را به سامانه تلفنی 1690 اطلاع دهند.

وی افزود: ارائه خدمات رایگان بهداشت دهان و دندان به کودکان شش تا 12 سال در استان بوشهر و هم‌چنین خدمات قلب سالم به افراد بالای 30 سال در استان بوشهر از اقدامات ارزشمندی است که در راستای تحقق طرح‌های امید شاهد آن خواهیم بود.