دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


طرح قلب سالم در استان بوشهر اجرا می‌شود

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)


بوشهرما:معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: طرح قلب سالم در استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد 30 سال به بالا تحت آموزش‌های گوناگون قرار می‌گیرند تصریح کرد: با اجرای طرح قلب سالم من 50 درصد مردم استان بوشهر که در سنین 30 سال به بالا هستند مورد معاینه  و درصورت نیاز درمان و آموزش‌‎های گوناگون قرار می‌گیرند.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه طرح قلب سالم من در مراکز و خانه‌های بهداشتی، کلینیک‌‎های قلب و عروق اجرا می‌شود گفت: در اجرای این طرح ضمن بررسی قد، وزن و فشارخون، آموزش‌های لازم پیشگیری از بیماری ازقلب وعروق به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه به افراد مبتلا به دیابت، فشارخون و چربی خون بالا مشاور پزشکی داده می‌شود بیان کرد: انجام آزمایش‌های تشخیصی اولیه و مراقبت منظم از بیماران قلبی و عروقی از جمله برنامه‌های طرح قلب سالم من است.

خواجه ئیان کم تحرکی و استرس از عوامل موثر در شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و افزود: 96 درصد مردم استان بوشهر یکی از ریزفاکتورهای قلبی دارا هستند.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مصرف غذاهای آماده و چرب، استعمال سیگار و قلیان و عوامل بیماری قند خون، فشارخون و چاقی شکم از جمله عوامل شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی است.

وی با بیان اینکه 80 درصد ریز فاکتورهای قلبی و عروقی می‌توان کنترل کرد افزود: با تغییر رفتار، اصلاح شیوه تغذیه و تغییر ذائقه  می‌توان از شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری کرد.

خواجه ئیان با بیان اینکه در 8 مرکز شهرستان استان بوشهر کلینیک قلب راه‌اندازی شده گفت:  کلینیک  قلب شهرستان‌های عسلویه و تنگستان که در مرحله تکمیل قرار دارند که با تجهیزآنها راه‌اندازی می‌شوند.