دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


اجرای طرح قلب سالم در 10 شهرستان استان بوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما:قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از اجرای طرح قلب سالم در 10 شهرستان استان بوشهر خبر داد.

 

 حیدر عزیزنژاد بعد از ظهر امروز در همایش روز جهانی غذا در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اظهار داشت: 16 اکتبر هرسال به عنوان روز جهانی غذا به منظور توجه دادن جهانیان به مسئله مهم غذا انتخاب می‌شود و همایش روز جهانی غذا رویدادی در سطح ملی و فراملی است که همه ساله در اغلب کشورهای جهان به منظور اهمیت غذا، گرسنگی، فقر غذایی، لزوم تامین غذای کافی و توزیع عادلانه غذا برای تمام جهانیان برگزار می‌شود.

وی افزود: روز جهانی غذا در واقع تلنگری برای بیداری وجدان‌های به خواب رفته و روز همدردی با گرسنگانی است که از ابتدایی‌ترین حق زندگی یعنی غذا محرومند و در این محرومیت دستان بی‌توانشان از دامان زندگی کوتاه می‌شود.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش به محورهای برگزاری همایش اشاره و خاطر نشان کرد: تامین و ارتقاء سلامت چرخه مواد غذایی، افزایش آگاهی عمومی از مشکلات گرسنگی، سوء تغذیه آشکار و نهان، ارتقاء صنعت غذا، فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج سیستم‌های پایدار و تامین امنیت غذا در جامعه از این محورهاست.

عزیزنژاد با اشاره به مقوله سلامت و امنیت غذایی و برنامه‌های مختلف جهانی در مبارزه با گرسنگی تصریح کرد: نداشتن اطلاع و آگاهی از اصول تغذیه مناسب مهم‌ترین دلیل سوء تغذیه در ایران است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در ادامه با بیان اینکه، ایران در مصرف نمک و شکر 2 برابر میانگین مصرف جهانی مصرف دارد، افزود: تغذیه صحیح و متعادل، علاوه بر تندرستی و طول عمر با تأثیر بر روی اعصاب و روان، سبب تعالی فکر و نیروهای روانی می‌شود.

وی بیان داشت: غذا و تغذیه سالم در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها و یا گسترش بیماری‌هایی چون قلبی ـ عروقی، دیابت و سرطان‌ها نقش‌آفرین است و به اثبات رسیده است.

عزیزنژاد از اجرای طرح قلب سالم در 10 شهرستان استان بوشهر خبر داد و گفت: این طرح مهم درمانی با تدابیر مسئولان ارشد استان و همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در حال اجراست.