دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


نوزادان‌وکودکان دراستان بوشهر کمتر می میرند

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

جنوب امروز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: میزان مرگ و میر نوزادان و کودکان زیر یک سال و پنج سال در استان بوشهر کمتر از میانگین کشوری است.

 علیرضا رئیسی ظهر چهارشنبه در بازدید معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از روند اجرای طرح تحول سلامت در استان بوشهر اظهار داشت: بوشهر یکی از استان‌های پیشتاز در اجرای طرح تحول سلامت است و شاهد رضایت‌مندی خوبی در بین مردم هستیم.

وی با اشاره به بهره‌مندی ماهانه ۳۰۰ پزشک از خدمات بسته حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم در استان بوشهر، افزود: در استان بوشهر ۴۹۱ متخصص‌روز طی آذرماه امسال خدمات ارائه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به رایگان بودن هزینه‌های زایمان طبیعی، اضافه کرد: تا آذرماه امسال ۱۱ هزار مورد زایمان طبیعی در بیمارستان‌های استان بوشهر صورت گرفته است.

وی از ارائه خدمات فعال بهداشتی به ساکنین مناطق شهری و حاشیه شهرها خبر داد و افزود: توسعه طرح‌های بهداشتی و درمانی از برنامه‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی است.

رئیسی با اشاره به پیش‌بینی راه‌اندازی ۲۸ مرکز سلامت جامعه و ۱۴ پایگاه سلامت در استان بوشهر، خاطرنشان کرد: هشت مرکز و پنج پایگاه تاکنون راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: میزان مرگ و میر نوزادان و کودکان زیر یک سال و پنج سال در استان بوشهر کمتر از میانگین کشوری است.منبع مهر