دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


احداث بیمارستان در بوشهر با همکاری سازمان انرژی اتمی

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از احداث یک بیمارستان مدرن با همکاری سازمان انرژی اتمی در بوشهر خبر داد.

دکتر محمد آقاجانی در نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر با کمبود تخت بیمارستانی مواجه است گفت: اگرچه اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان بوشهر رو به پیشرفت است اما توجه نکردن به توسعه زیرساخت‌های درمان در ادوار گذشته موجبات کمبود تخت بیمارستانی را در این استان همچون بسیاری از استان های دیگر کشورمان فراهم آورده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمبود پرستار در استان بوشهر را یکی از مشکلات زیرساختی این استان دانست و اظهار کرد: در برخی از  بیمارستان‌های استان بوشهرحدود نیم پرستار به ازای هر تخت وجود دارد. اگر چه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با محدودیت جدی استخدام پرستار مواجه است اما توسعه آموزش پرستاری و جذب نیروی جدید ضروری و نیاز به برنامه ریزی دارد. 

وی با اظهار امیدواری نسبت به بهره برداری از پروژه های توسعه ای در ماههای آینده افزود: پروژه‌های توسعه‌ای در 5 بخش شامل ساخت بخش های ویژه، بلوک‌های زایمان، کلینیک‌های ویژه، سرطان، اورژانس و توسعه بیمارستانی در شهرهای مختلف استان در حال اجراست که تلاش می شود در ماه‌های آینده به بهره برداری برسند.
آقاجانی تصریح کرد: توسعه بیمارستان جدید بندر دیلم، احداث اورژانس و تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز، تاسیس بخش دیالیز برای جزیره خارگ و تکمیل تجهیزات دندانپزشکی برای کلینیک‌های ویژه که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در دست احداث دارد از جمله اقداماتی است که صورت خواهد گرفت.
دکتر آقاجانی بابیان اینکه طرح تحول نظام سلامت در مناطق محروم کشور مشهود است اولویت های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در طرح تحول نظام سلامت را جذب نیروی انسانی متخصص، توسعه فضای فیزیکی، تخصیص تجهیزات پزشکی و مالی برای مناطق محروم عنوان نمود.