دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


کمبود پرستار در بوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

 

رییس نظام پرستاری استان بوشهر از کمبود 300 پرستار در استان بوشهر خبر داد.

حسین پوپ با بیان اینکه 2400 پرستار عضو نظام پرستاری در استان بوشهر می باشند گفت: این پرستاران در چهار هیأت‌ مدیره فعالیت دارند. مشکل عمده کمبود نیروی انسانی است به‌ طوری‌که در استان به ازای هر تخت که 1.8 پرستار نیاز است اما تنها یک پرستار برای یک تخت خدمات درمانی ارائه می دهد.

وی افزود: پرستاران در شیفت‌های اضافی تلاش می‌کنند بهترین خدمات را به بیماران ارایه دهند اما این خدمات جوابگوی نیازمندی‌های بیماران نیست.
پوپ  با اشاره به اینکه  بیش از 60 درصد کادر درمان را پرستاران تشکیل می دهند خدمات رفاهی و معیشتی ارائه شده به پرستاران را مطلوب ندانست و تصریح کرد: سازمان نظام پرستاری بودجه مصوب برای کمک به پرستاران ندارد اما آنچه داریم از حق عضویت به آنان کمک می‌کنیم.
این مقام مسئول یادآور شد:پرستاران خط مقدم درمان و سلامت هستند لذا  نیازمند توجه ویژه از سوی مسئولان و معرفی بیشتر خدمات آنان در جامعه می باشند.
وی آشنا نبودن مسئولان به سطح خدمات پرستاران را یکی از دلایل به خوبی دیده نشدن خدمات این قشر دانست و بیان داشت: نظام پرستاری خدماتی انجام داده اما پرستاران بیش از حد و خارج از وظیفه کار می‌کنند و آن‌طور که باید خدمات آنان دیده نمی‌شود.