دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


جلب اعتماد؛ مهمترین وظیفه سفیران سلامت

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: ایجاد اعتماد در افراد برای مراقبت از خودشان از مهمترین وظایف سفیران سلامت است.

اصغر نوروززاده افزود: خودمراقبتی، موضوعی است که افراد جامعه باید برای تأمین، حفظ و ارتقای سلامتشان انجام دهند و این مراقبت‌ها برای فرزندان، خانواده، دوستان، ‌همسایگان و هم محلی‌ها صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: توجه به خود مراقبتی در کشورهای مختلف اثرات چشمگیری در زمینه افزایش سواد سلامت و ارتقای بهداشت داشته است و در کشور ما نیز با گذشت زمان جایگاه خود را به دست می‌آورد .

اصغر نوروززاده افزود: برنامه خود مراقبتی از طریق توانمند‌سازی افراد و گروه‌های مختلف با استفاده از آموزش در محیط‌های مختلف، از خانه تا مدرسه و محل کار شکل می‌گیرد، به نحوی که تمام افراد جامعه با احساس مسئولیت برای حفظ سلامت خود و دیگران نقش فعال ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: با اجرای این برنامه از طریق تربیت سفیران سلامت در تمام خانواده‌ها، اعضای آن زیر چتر خود مراقبتی قرار خواهند گرفت و در کنار یکدیگر برای سلامت خانواده تلاش خواهند کرد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: برنامه آموزش سفیران سلامت در کارگاه‌ها ، کارخانه‌ها، اداره‌ها، سازمان‌ها و همچنین برای دانش‌آموزی و دانشجویی شکل خواهد گرفت به نحوی که هر سفیر سلامت می‌تواند تا 5 خانوار را تحت پوشش خود داشته و در جهت ارتقای سطح سواد سلامت آنها تلاش نماید.

نوروززاده اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، افزایش سطح آموزش در خانوارها و جلوگیری از بین رفتن هزینه های درمانی است.