دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


مصرف آب و مایعات کافی در تابستان جدی گرفته شود

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: با توجه به افزایش دما در فصل تابستان و افزایش تعریق، آب و املاح ضروری بدن کم می‌شود و مصرف آب و مایعات در این فصل نباید فراموش شود.

اسما حسن زاده  گفت: کمبود مایعات بدن را باید با  مصرف آب و مایعات جبران کرد تا بدن دچار مشکل نشود.

حسن‌زاده افزود: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های گوارشی در سفرهای تابستانی باید از آب آشامیدنی سالم استفاده کرد.

وی در ادامه به داشتن اطلاعات صحیح و کافی نحوه استفاده و نگهداری از مواد غذایی مورداستفاده در سفرهای تابستان اشاره‌کرد و بیان داشت: در صورت امکان از مصرف غذاهای پختنی که نگهداری آنها به شرایط خاصی احتیاج دارد پرهیز کنید.

این کارشناس تغذیه بیان داشت: با تهیه مواد اولیه سالم غذاهای ساده و سالم را تهیه و مصرف گوشت را در تابستان محدود کنید.

حسن زاده افزود: سعی کنید تا در فصل تابستان مصرف لبنیات را افزایش داده و مصرف حبوباتی مانند عدس، لوبیا و لپه را جایگزین مقداری از پروتئین‌های حیوانی کنید.

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه خاطر نشان کرد: ترکیب ماست و خیار، نان و پنیر و هندوانه، نان و پنیر و خیار و گوجه، وعده‌های غذایی بسیار مناسبی برای افراد با مزاج گرم  در فصل تابستان است.

اسما حسن زاده گفت: برای جلوگیری از دفع بیشتر آب بدن از طریق ادرار از نوشیدنی‌های کافئین دار مانند قهوه و نوشابه  کمتر استفاده کنید.

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه یادآور شد: بهترین نوشیدنی برای رفع تشنگی آب است اما در فصل گرما از نوشیدنی‌های  سنتی ایرانی مانند شربت آبلیمو، خاکشیر و  عرقیات طبیعی در رژیم غذایی خود استفاده کنید./شبکه بهداشت و درمان گناوه