جمعه, 21 ارديبهشت 1403  -  2 ذي‌القعده 1445 -  10 می 2024


واکسن زنجیره انتقال را قطع نمی‌کند؟!

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 2.00 (2 رای)

بوشهرما:معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: شیوه‌نامه‌های بهداشتی را مردم به خوبی می‌دانند اما باید خود را ملزم به رعایت آن‌ها بدانند.

 محمد مهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: هر عاملی که بین سیستم تنفسی فرد و دیگران مانع ایجاد کند، این مانع از انتقال ویروس کرونا می‌شود، موضوعی که بارها گفته شده و توصیه شده است. 

او تاکید کرد: کار از توصیه گذشته است، مردم خودشان همه چیز را می‌دانند، اما باید رعایت کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر ادامه  داد: با وجود همه توصیه‌ها هنوز مغازه‌ها شلوغ است، و در محیط‌های سربسته تعداد زیادی از افراد هستند؛ این‌ها با توصیه حل نمی‌شود. باید قوانینی وضع شود که مردم ناچار به رعایت شوند.

خواجه‌ئیان با اشاره به شدت و سرعت انتقال سویه دلتای کرونا، گفت: همین موارد باعث شده است که این بیماری اینچنین در دنیا گسترش یابد. در کشور و استان ما نیز، از یک سو سرعت و شدت انتقال این سویه زیاد است و از سوی دیگر شیوه‌نامه‌ها رعایت نمی‌شوند که باعث می‌شود بیماری به طرز عجیبی فراگیر شود.

او با اشاره به روند مناسب واکسیناسیون در استان بوشهر، عنوان کرد: سن واکسیناسیون کرونا در این استان پایین‌تر از دیگر نقاط کشور است اما باید توجه داشت که واکسن در کاهش شدت بیماری و مرگ و میر موثر است و نمی‌تواند زنجیره انتقال را قطع کند.


 

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر تاکید کرد: بنابراین چه کسانی که واکسن نزده‌اند و چه کسانی که واکسن زده‌اند باید ماسک بزنند و فاصله را رعایت کنند، زیرا ممکن است افرادی در اطرافشان حضور داشته باشند که ناقل بدون علامت باشند یا بیماری خفیفی داشته باشند، بنابراین باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا به بیماری مبتلا نشوند.

انتهای پیام/