شنبه, 22 ارديبهشت 1403  -  3 ذي‌القعده 1445 -  11 می 2024


امکانات درمانی ارتش در بوشهر به کمک مهار کرونا آمد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

 

بوشهرما:فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر گفت: پس از هماهنگی و دستور فرمانده‌کل و فرمانده نیروی هوایی ارتش، امکانات دو بیمارستان پایگاه‌های هوایی و دریایی ارتش به کمک مهار کرونا در استان بوشهر آمد.

 
امیر سرتیپ دوم خلبان نعمت‌الله صدقی در بیمارستان امیرالمؤمنین نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما افزود: در پایان سال ۱۳۹۸ و از آغاز همه‌گیری کرونا، این بیمارستان برای درمان بیماران کرونایی با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همکاری داشته و اکنون نیز در خیز پنجم کرونا، بیمارستان امیرالمؤمنین پایگاه هوایی و بیمارستان خاتم‌الانبیاء پایگاه دریایی ارتش در بوشهر بخش کرونای خود را راه‌اندازی کرده‌اند.
 
فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر و فرمانده ارشد ارتش در استان بوشهر افزود: تمام امکانات درمانی پایگاه‌های ارتش در اختیار مردم بوشهر قرار داده شده و تلاش ما این است که بیشترین تخت‌ها به درمان بیماران کرونایی اختصاص داده شود.
 
امیر صدقی ادامه داد: ۳۰ تخت در بیمارستان امیرالمؤمنین پایگاه هوایی ارتش به کووید ۱۹ اختصاص داده شده است و تلاش می‌کنیم این ظرفیت را بالا ببریم و بخش ICU کرونا را نیز راه‌اندازی کنیم.
 
او با اشاره به این‌که بیمارستان خاتم‌الانبیاء پایگاه دوم نیروی دریایی ارتش نیز بیماران کرونایی را پذیرش می‌کند، گفت: ارتش همچنان‌که وظیفه امنیت را دارد و فدای ملت است، در این دوران نیز تلاش خود را برای مردم خواهد کرد. از مردم می‌خواهیم شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنند و امیدواریم این بیماری به‌زودی رخت بربندد.
 
معاون هماهنگی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم در بازدید این بیمارستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به‌دنبال بالا رفتن شمار مبتلایان به کرونا در استان و پر شدن تخت‌های بیمارستانی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نامه‌هایی به فرمانده ستاد نیرو‌های مسلح و فرمانده‌کل سپاه پاسداران نوشت و در خواست کمک برای استفاده از بیمارستان‌های نظامی و همچنین راه‌اندازی بیمارستان جدید را داد.
 
صفر آریان‌پور افزود: در کمتر از ۲۴ ساعت این نامه پاسخ داده شد و با سفر یکی از فرماندهان ارتش، بیمارستان امیرالمؤمنین پایگاه هوایی ارتش تجهیز شد و از پایان هفته پیش شماری از بیماران کرونایی در آن نگهداری و پرستاری می‌شوند.
 
او اضافه کرد: این یک کار کوتاه‌مدت بود و برای بلندمدت هم ایجاد یک بیمارستان صحرایی و ساخت یک بیمارستان پیشرفته در استان در آینده درخواست داده شده تا در رخداد‌های مشابه، کمبودی پیش رو نباشد.
 
رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین نیروی هوایی ارتش در بوشهر هم گفت: با توجه به شرایط بحرانی حاکم در استان و نیاز به رسیدگی بیشتر، ارتش با تجهیزاتی که توانسته، پای کار آمده و با ۳۰ تخت که ۱۰ تخت در بخش یک کووید ۱۹ و ۲۰ تخت در بخش دو کرونا است به بیماران خدمات‌رسانی می‌کند.
 
سرهنگ دکتر حمید زارع‌زاده با اشاره به این‌که از آغاز همه‌گیری کرونا خدمات سرپایی و سی‌تی اسکن نیز انجام می‌شد، افزود: اکنون برای راه‌اندازی ۶ تخت ICU نیز در تلاش هستیم.