جمعه, 21 ارديبهشت 1403  -  2 ذي‌القعده 1445 -  10 می 2024


نامه مسؤول بوشهری به خودش برای دریافت دارو!

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.00 (1 رای)

 

بوشهرما:معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نامه‌ای به خودش خواستار دریافت داروهای خاص به‌خصوص داروهای شیمی‌درمانی به داروخانه تحت مدیریت خود شد.

 مدت‌ها پیش بود که نامه عجیب شهردار رشت به خودش در خصوص تأمین مسکن در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد که واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی را به همراه داشت.

این اتفاق این بار در استان بوشهر به شکل دیگری از سوی یکی از مدیران رخ‌داده است؛ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در آذرماه ۹۸ نامه‌ای به خودش خواستار دریافت داروهای خاص به‌خصوص داروهای شیمی‌درمانی به داروخانه تحت مدیریت خود شد که در نهایت هم با درخواست خود موافق می‌کند اما این روند از سوی مردم  همیشه زیر سوال بوده است، چرا که معتقدند که در این شرایط باید درخواست به ریاست باشد تا خود معاون!

پس از یک سال از این نامه، وزارت بهداشت و درمان در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور، تخصیص هرگونه داروهای خاص و کمیاب را به معاونان غذا و دارو در استان‌ها ممنوع اعلام کرد.

در این نامه که از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو ابلاغ شده، آمده است: پیرو گزارش‌های دریافتی و در راستای ایجاد شفافیت و برقراری عدالت، از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل تخصیص هرگونه سهمیه دارویی مربوط به داروهای خاص و کمیاب دارای برنامه توزیع ابلاغی توسط اداره کل امور دارو و مواد تحت کنترل، برای کلیه داروخانه‌هایی که مؤسس آنها، معاون غذا و دارو یا مدیر امور دارویی معاونت‌های غذا و دارو (و مسئولین مشابه) هستند ممنوع می‌باشد.

به گزارش فارس، با گذشت هشت ماه از نامه فوق، همچنان بیشترین حجم داروهای خاص و کمیاب در داروخانه‌های زیر نظر معاون بهداشتی غذا و دارو بوشهر به فروش می‌رسد که این مساله باعث تعارض منافع شده؛ چرا که اگر افرادی از داروخانه‌های معاون غذا و دارو شکایتی داشته باشند، باید به معاونت غذا و دارو بوشهر مراجعه کنند. البته بر اساس پیگیری خبرنگار فارس، سازمان بازرسی نیز به موضوع ورود کرده است./منبع فارس

انتهای پیام/