جمعه, 21 ارديبهشت 1403  -  2 ذي‌القعده 1445 -  10 می 2024


پذیرش بیش از19هزاربیمار کرونایی دربخش درمان تامین اجتماعی بوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 2.00 (2 رای)

بخش درمان تامین اجتماعی بوشهر بیش از ۱۹هزار بیمار کرونایی پذیرش کرد

بوشهرما: مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: این مدیریت در چهار ماه اخیر ۱۹ هزار و ۸۵۴ بیمار کرونایی را به صورت سرپایی پذیرش کردهکه نسبت به کل پذیرشدگان سال گذشته هشت هزار نفر افزایش داشته است.

 سید جواد رکاب‌پور روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از بدو شیوع کرونا در استان بوشهر تامین اجتماعی براساس رسالت خود همگام با دانشگاه علوم پزشکی اقدام به ارائه خدمت کرده که مهم‏ترین آن نیز برداشتن بار قابل توجهی از دوش بیمارستان شهدای خلیج فارس است تا از این طریق زمینه برای کمک بیشتر به درمان بیماران کرونایی فراهم شود.

رکاب‌پور ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در استان بوشهر سه مرکز درمانی بستری شامل سلمان فارسی، مهر برازجان و نبی اکرم عسلویه دارد.

وی اظهار داشت: بیمارستان مهر برازجان به دلیل شرایط ویژه ای که داشت همواره به عنوان بیمارستان تخصصی زنان و زایمان فعالیت داشت اما در مدتی که کرونا شیوع پیدا کرد، درمان بیماران غیر کرونایی عهده دار شد که با این رویکرد بار درمان بیماران غیرکرونایی را از بیمارستان شهید گنحی برازجان برداشته است.

رکاب‎پور ادامه داد: در پیک اخیر بیمارستان مهر برازجان نیز از هیچ تلاشی برای درمان بیماران سرپایی کوتاهی نکرد و روزانه بیش از ۵۰ بیمار به صورت سرپایی درمان می کند.

وی تصریح کرد: بیمارستان نبی اکرم عسلویه نیز ۱۶ تخت برای بستری دائم بیماران کرونایی و ۲۵ تخت نیز برای بستری موقت بیماران کرونایی دارد.

رکاب‎‌پور ادامه داد: در سال گذشته آمار کل بستری بیماران کرونایی پذیرش شده در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر سه هزار و ۱۰ نفر بود که این میزان در پنج ماه ابتدایی امسال ۲هزار و ۷۷ مورد گزارش شده است.

وی گفت: در سال ۹۹ میزان مراجعه بیماران سرپایی کرونا به بیمارستان سلمان فارسی ۱۱ هزار و ۵۵۷ بیمار بود که این میزان در چهار ماه ابتدایی امسال به ۱۸ هزار و ۶۳۴ نفر رسیده است.

رکاب ‎پور اظهار داشت: این افزایش پذیرش در حالی صورت گرفته که شمار تخت‌‎ها و کادر درمانی افزایشی نداشته اما با این حال اضافه بار تحمیلی با تلاش همه جانبه و خستگی ناپذیر در راستای ارئه خدمت به هم استانی‌‎ها محقق شد و با این حجم کار بدون شک کمبودهایی نیز وجود خواهد داشت.

مدیر درمان تامین اجتماعی در استان بوشهر گفت: برای قدرشناسی از کادر درمان باید شرایطی فراهم شود که علاوه بر دیدن خدمات انجام شده در مورد خدماتی که با تمام دشواری‌ها ارائه شده ناسپاسی صورت نگیرد.

وی افزود: مبلغی که سال گذشته برای تامین رمدسیویر به عنوان داروی بیمارن کرونایی استان بوشهر هزینه شد یک میلیارد تومان بود که این میزان در پنج ماه امسال ۲ برابر مجموع سال گذشته است.

رکاب‌پور عنوان کرد: در بخش درمان تامین اجتماعی استان بوشهر برای بیماران کرونایی ظرفیت پذیرش روزانه ۱۰۰ تخت بستری دائم و ۸۰ تخت بستری موقت است.

وی اظهار داشت: در بیمارستان سلمان فارسی یک آمبولانس ویژه برای بیماران کرونایی با تجهیزات اختصاصی و نیروی انسانی آموزش دیده در نظرگرفته شده که اقدامی موثر برای سرعت بخشی در روند درمان بیماران به شمار می‏‌رود.

رکاب‎‌پور یادآور شد: سال گذشته در مجموع ۲۲۰ نفر از کارکنان بخش درمان سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند که این میزان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۹ مورد گزارش شده است.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: ۲۴هزار بیمار مزمن این استان برای دریافت رایگان داروهای ضروری درب منزل زیر پوشش طرح نسیم ۱۹ قرار گرفتند.

رکاب‎پور اظهار داشت: این بیماران در شهرهای بوشهر، برازجان، عسلویه، کنگان و گناوه داروی آنها درب منزل تحویل آن می‏‌شود که عمده مزیت طرح کاهش مراجعه حضوری با هدف کمک به قطع زنجیره ویروس کرونا است.