دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


دهکده سلامت در استان بوشهر احداث می شود

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: استاندار بوشهر گفت: دهکده سلامت به مساحت 12هکتار در مرکز این استان احداث و همه مراکز درمانی تخصصی و بیمارستانی در آن مستقر می شود.

 

 مصطفی سالاری رو سه شنبه در نشست با مسولان انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر افزود: در دهکده سلامت بوشهر دو بیمارستان و مراکز تخصصی از جمله درمانگاه تخصصی بیماران کلیوی و مرکز توانبخشی بهزیستی استان راه اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: مستقر شدن مراکر درمانی تخصصی در یک مکان سبب افزایش هماهنگی های لازم درمانی، افزایش سلامت و کاهش هزینه ها می شود.

سالاری اظهار کرد: اعضای انجمن حمایت از بیماران کلیوی ضمن اینکه برای سلامتی مردم تلاش می کنند زمینه مشارکت مردم برای رسیدگی به نیازمندان را نیز فراهم می کنند.

وی اضافه کرد: فرهنگ مشارکت پذیری در همه ابعاد جامعه و زندگی مردم اثر بخش است زیرا در بعد هزینه ها، کار خیرسبب کاهش هزینه ها می شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: با راه اندازی مرکز پیوند کلیه بیمارستان شهدای خلیج فارس بخشی از دغدغه های بیماران کلیوی استان بوشهر برطرف می شود.

وی ادامه داد: در مدت فعالیت انجمن بیماران کلیوی خیران متعددی در حل مشکلات بیماران مشارکت داشته اند که این مهم هم از بعد مادی وهم از نظرمعنوی قابل توجه است.

رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر گفت: با راه اندازی بخش پیوند کلیه بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهردر دهه فجر عمل پیوند کلیه در این استان آغاز و یکی از مطالبات مهم بیماران کلیوی این استان محقق می شود.

اسماعیل عباسی افزود: هم اکنون سه هزار بیمار کلیوی در استان بوشهر وجود دارد که پارسال 97 نفر از این بیماران که نیاز به پیوند داشتند با مشارکت افراد خیر و مسوولان استان بوشهرموفق به عمل پیوند کلیه شدند که در تاریخ این استان بی نظیر است.

وی اظهار کرد: برای ارتقای آگاهی مردمی، سلامتی و پیشگیری از بیماری کلیوی تفاهم نامه هایی با آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی بوشهر منعقد شده است.

عباسی گفت: با تدوین نقشه جامع اطلس و راهبردی بیماران کلیوی ضمن بررسی آسیب ها و نگرانی های حوزه سلامت، با شناسایی عوامل نارسایی کلیه زمینه پیشگیری از نارسایی کلیه فراهم می شود.

وی گفت: چهار میلیارد و 500 میلیون ریال به بیماران کلیوی پرداخت شده است که از این میزان دو میلیارد ریال از سوی خیران برای تامین هزینه های داروی این بیماران است.

عباسی افزود: در صورت تامین زمین مورد نیاز ساخت درمانگاه تخصصی بیماران کلیوی در استان بوشهر با مشارکت خیران در دهه فجر امسال آغاز می شود.ایرنا