دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


تخصیص۸ میلیارد ریال به تجهیز مراکز درمانی استان بوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)


بوشهرما: معاون ‌دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۸ میلیارد ریال برای تجهیز مراکز درمانی استان بوشهر تخصیص یافت.

 عبدالمحمد خواجه‌ئیان صبح امروز در نشست با مسئولان استان بوشهر با بیان اینکه واحدهای محیطی حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر ازحداقل استانداردهای لازم برخوردار هستند اظهار داشت: امسال در اجرای طرح تحول نظام سلامت توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های درمانی بهداشتی در استان بوشهر شده بگونه‌ای که خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی از امکانات لازم و پزشک برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه اکنون مراکز بهداشتی درمانی در استان بوشهر از حداقل استانداردهای لازم درمانی برخوردار هستند بیان کرد: برای افزایش خدمات درمانی و بهداشتی دراین مراکز ضمن استقرار پزشک، امکانات و تجهیزات لازم درمانی و بهداشتی فراهم شده است.

معاون اموربهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطر نشان کرد: رسالت حوره بهداشت نخست جلوگیری از بیماری و ارائه خدمات درمانی در سطح اول است و انجام خدمات تخصصی به عهده سطوح درمانی بالاتر و تخصصی است.

خواجه‌ئیان با اشاره به اینکه امسال خانه‌های بهداشت استیجاری به ملکی تبدیل می‌شود گفت: با اجرایی شدن نوسازی و ساخت خانه‌های بهداشت درروستاها، اکنون 10 خانه بهداشت با امکانات پیشرفته دراستان بوشهر در حال اجرا است که بخشی از آن امسال و بخشی دیگر نیر نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از تخصیص 8 میلیارد ریال برای تجهیز مرکز بهداشتی درمانی استان بوشهر خبر داد و گفت: برای استاندارد سازی مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی استان بوشهر و تجهیز آنها با امکانات لازم امسال 8 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

معاون اموربهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره اهمیت توجه به ریزمغزی‌ها گفت: اکنون بیش از 90 درصد مردم استان بوشهر کمبود ویتامین D دارند که برای حل این مشکل ریزی مغزیها درمراکز درمانی از جمله خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی استان بوشهر قرار گرفته است.

خواجه‌ئیان به افزایش پزشک در مراکز بهداشتی درمانی استان بوشهر اشاره کرد وگفت: تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت 92 پزشک در مراکز بهداشتی درمانی استان بوشهر مستقر بود که اکنون این مهم به 135 پزشک افزایش یافته است.تسنیم