دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


دانشگاه آزاد عالی شهر به مرکزآموزشی ناجادرجنوب کشورتبدیل می شود

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.50 (2 رای)

بوشهرما: استاندار بوشهر گفت: براساس تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی و نیروی انتظامی برای تبدیل ساختمان مجتمع دانشگاه آزاد در شهر جدید عالی شهر این استان به مرکز آموزشی ناجا در جنوب کشور، این مجتمع به بندر بوشهر مننقل می‌شود.

عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در هفدهمین نشست هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر افزود: با توجه به اینکه استقرار دانشگاه آزاد واحد بوشهر در عالی شهر هزینه‌های زیادی برای این دانشگاه دارد، می‌طلبد این واحد نسبت به انتقال مجتمع به شهر بوشهر اقدام کند.

وی بیان کرد: با درخواست نیروی انتظامی قرار است فضای مجتمع عالی‌شهر برای ایجاد مرکز آموزشی این نیرو در جنوب کشور اختصاص ‌یابد که طبق تفاهم‌نامه‌ای این واگذاری انجام خواهدشد.

گراوند تاکید کرد: همچنین براساس این تفاهم نامه، نیروی انتظامی مرکز آموزشی جنوب کشور را در عالی شهر بوشهر راه‌اندازی می‌کند.

استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر در مسیر توسعه است و انتقال دانشگاه آزاد عالی‌شهر به مرکز بوشهر علاوه بر فرصت برای استفاده بهتر از منابع مالی به تسریع در روند توسعه این استان هم کمک می‌کند.

گراوند گفت: تفاهم نامه انتقال و واگذاری دانشگاه عالی شهر بین دانشگاه آزاد و نیروی انتظامی اقدامی مفید و مطلوب برای هر دو طرف خواهد بود.

وی بیان کرد: آمادگی تامین زمین مورد نیاز برای احداث دانشگاه جایگزین مجتمع عالی شهر، در شهر بوشهر وجود دارد و این مهم با همکاری دانشگاه آزاد و دستگاه‌های ذیربط انجام خواهد شد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در سال ۱۳۶۴ تاسیس شد و امروز با درجه جامع به عنوان بزرگترین و پرسابقه‌ترین دانشگاه استان بوشهر دارای ۵۶ رشته فعال در مقطع کاردانی و کارشناسی و ۴۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۵ رشته در مقطع دکتری تخصصی است.

این واحد دانشگاهی دارای امکانات و فضاهای اداری و آموزشی و رفاهی و ورزشی متنوع، باشگاه سوارکاری، باشگاه اهداف پروازی، سالن ویژه امتحانات، مرکز رشد واحدهای فناور، اراضی مستعد کشت گلخانه‌ای، شهرک فناوری شفا و هفتاد هکتار اراضی اختصاص یافته به مرکز تحقیقات آبزیان و طرح های اقتصادی مرتبط با خلیج فارس است که جایگاه ویژه واحد بوشهر در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و نیز در مجموعه آموزش عالی استان بوشهر را نمایانگر می سازد.