سه شنبه, 01 خرداد 1403  -  13 ذي‌القعده 1445 -  21 می 2024


گرامیداشت هفته دفاع مقدس دردانشگاه آزاد بوشهر /اجرای 15برنامه فرهنگی دانشجویی

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 2.50 (1 رای)

بوشهرما:معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر عنوان کرد که به مناسبت هفته دفاع مقدس ۱۵ برنامه فرهنگی اجتماعی در این دانشگاه اجرا شد.

دکترباقر گرگین  درباره برنامه‌های اجراشده ویژه هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر اظهار کرد: پاسداری از خون پاک شهدا و صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، رسالت مهمی است که بر عهده آحاد جامعه به‌ویژه نسل امروز قرار دارد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه ایثارگری و جانفشانی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس در تاریخ ماندگار شده است، بیان کرد: دفاع مقدس یادآور شجاعت، شیرمردی، رشادت، اخلاص و مردانگی ایثارگرانی بوده که جان‌برکف در برابر دشمنان ایستادگی کردند و این ایثارگری‌ها باید با زبان و عقلانیتی هماهنگ با تاریخ امروز به  روش‌های مختلف به نسل‌های آینده منتقل شود.

گرگین با یادآوری محدودیت‌های کرونایی و نبود حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه مطرح کرد: این مسائل مانعی برای پاسداشت این حماسه عظیم ملی نشد و برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در بسیاری برنامه‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی به‌صورت آنلاین برگزار شد‌.

وی با بیان اینکه ۱۵ برنامه برای این روزها پیش‌بینی شده بود، درباره برنامه‌های اجرایی توضیح داد: نخستین برنامه اجراشده به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، غبار‌روبی و عطرافشانی گلزار شهدا بود که  همراه با زیارت پرفیض عاشورا و سخنرانی معرفتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه برگزاری برنامه‌ها در سه محور مسابقات مفهومی، نشست‌های تخصصی و مراسم‌ تجلیل از رزمندگان و خانواده شهدا برگزار شد، درباره دیگر برنامه‌ها گفت: در بخش مسابقات، مسابقه کتابخوانی کتاب «پایی که جا ماند» براساس خاطرات سیدناصر حسینی‌پور از زندان مخفی رژیم بعث ازجمله برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر بود.

این استاد دانشگاه، مسابقه برترین نگاه و برداشت شخصی از فیلم‌های بیست و سه و آن یک نفر و کوچه نقاش‌ها، مسابقه و تهیه پوستر و ساخت کلیپ با محور دفاع مقدس، مسابقه خاطره‌گویی و شعر‌خوانی با محور دفاع مقدس، تحلیل مستندهای دفاع مقدس توسط دانشجویان به‌صورت ساخت ویدئو را از دیگر برنامه‌های واحد دانشگاهی بوشهر به مناسبت هفته دفاع مقدس در این بخش اعلام کرد.

گرگین اضافه کرد: نشست مجازی پاسخ به‌شبهات کارکنان و دانشجویان درباره دفاع مقدس، نشست تخصصی نقش زنان در دفاع مقدس، کرسی آزاد‌اندیشی استادان با عنوان بررسی دلایل پایان جنگ ایران و عراق و زمان آن، کارگاه آموزشی نقش خانواده در ترویج سبک زندگی دینی از دیگر برنامه‌هایی بود که در واحد بوشهر اجرایی شد.

وی یادآور شد: مراسم تجلیل از ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر و دیدار با خانواده شهید ناواستوار یکم سیدمنصور موسوی‌نژاد شهید ناوچه کنارک از دیگر برنامه‌های فرهنگی گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس واحد بوشهر بود./آنا