دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


ایجادوبازطرا حی دانشکده های جدید در دانشگاه خلیج فارس بوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.00 (1 رای)

بوشهرما:شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد یک دانشکده جدید و بازطراحی یک دانشکده در دانشگاه خلیج فارس بوشهر موافقت کرد.

   عبدالمجید مصلح رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: در نامه‌ای که از طرف معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه خلیج فارس فرستاده شده است، شورای گسترش آموزش عالی در جلسه ۶ تیر۱۴۰۰ با ایجاد یک دانشکده جدید و بازطراحی یک دانشکده در این دانشگاه موافقت کرد.

او افزود: به این ترتیب، دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده با رشته‌های ریاضی و آمار از دانشکده علوم پایه و مهندسی کامپیوتر و برق از دانشکده مهندسی به عنوان دانشکده جدید فعالیت خواهد کرد و دانشکده علوم و فناوری نانو زیستی دریایی نیز به عنوان دانشکده‌ای بازطراحی شده با رشته‌های شیمی، فیزیک و ژئوفیزیک، علوم و فناوری زیستی، و شیلات فعال خواهد بود.

رئیس دانشگاه خلیج فارس ادامه داد: ساختمان دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده اردیبهشت امسال به صورت مجازی با فرمان رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

مصلح عنوان کرد: این دو دانشکده از مجموع سه دانشکده جدیدی است که در باز طراحی ساختار دانشکده‌ها پیش‌تر با درخواست ایجاد آن در هیات امنای این دانشگاه در ۱۵ مهر ۱۳۹۸  موافقت شده بود و فعالیت خود را آغاز کرده بودند.

او بیان کرد: اکنون دانشگاه خلیج فارس ۹ دانشکده دارد شامل: ادبیات و علوم انسانی، اقتصاد و کسب و کار، مهندسی نفت، گاز و پتروشیمی، دانشکده مهندسی، دانشکده معماری، دانشکده کشاورزی(برازجان)، دانشکده مهندسی(جم)، دانشکده علوم وفناوری نانو زیستی و دریایی و دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده.

رئیس دانشگاه خلیج فارس با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ عضوهیات علمی تمام وقت در این دانشگاه، عنوان کرد: در زمان حاضر۷ هزار و ۲۵۶ دانشجو داریم که ۵ هزار و ۶۰۳ نفر در دوره کارشناسی، هزار و ۴۸۴ نفر در کارشناسی ارشد و ۱۶۹ در دوره دکتری تحصیل می‌کنند.

مصلح با بیان وجود ۹۱ کدرشته/گرایش در دانشگاه خلیج فارس، بیان کرد: این دانشگاه در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ هزار و ۹۹۳ دانشجو، شامل هزار و ۳۷۵ در دوره کارشناسی، ۵۸۱ دوره کارشناسی ارشد و ۳۷ نفر در دوره دکتری پذیرفت.

به گفته او، تا کنون بیش از ۲۰ هزار نفر در دانشگاه خلیج فارس دانش آموخته‌اند.

انتهای پیام/ک