دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


طرح "نهضت دانشجو معلمان" در استان بوشهر اجرا می‌شود

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)
بوشهرما:معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با هدف ریشه‌کنی بی‌سوادی، طرح ملی "نهضت دانشجو معلمان" در استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش"بوشهرما"سید مجتبی هاشمی‌نژاد در گفتگو با اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان این که دانشگاه فرهنگیان، در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاسیس شده است، بیان داشت: با توجه به حضور دانشجومعلمان نخبه، خلاق و علاقه‌مند در این دانشگاه، اجرای طرح "نهضت دانشجو معلمان" فرصت مناسبی در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی است.
وی با اشاره به پراکندگی بی‌سوادان در استان اظهار کرد: در حال حاضر دانشجومعلمان از سراسر استان در 2 پردیس استانی دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند که می‌توان در جهت اجرای طرح شتاب بخشی به باسوادی استان، از این ظرفیت مهم استفاده کرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: تسلط دانشجومعلمان به روش و فنون تدریس، مبانی علم تعلیم  و تربیت و همچنین توانایی در شناخت ویژگی‌های مخاطب از مزیت‌های اجرای این طرح است.

هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: دانشجومعلمان با استفاده از روش‌های مناسب تدریس و ارزشیابی، می‌توانند زمینه تحقق اهداف برنامه درسی سوادآموزی و توانمندسازی بزرگسالان کم‌سواد و بی‌سواد جامعه را با در نظر گرفتن تفاوت‌های فردی آن‌ها فراهم کنند.

 وی افزود: فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته‌های نظری با محیط‌های واقعی برای دانشجومعمان از دیگر ویژگی‌های مهم این طرح است.

پایان پیام//