دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


۷۵ درصد مهارت‌آموزان استان بوشهر در صنایع مشغول به کار شدند

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.00 (1 رای)

بوشهرما: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: ۷۵ درصد مهارت‌آموزان استان بوشهر در سال گذشته یا در صنایع مشغول به کار شدند یا برای خود کسب و کاری راه اندازی کرده اند.

 عبدالمجید دراهکی صبح چهارشنبه در نشست با مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، اظهار داشت: ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلانی که جذب بازار کار می‌شوند، به مسائل فنی واردند و آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند.

وی یکی از مزیت‌های مهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را کاربردی بودن آن دانست و افزود: امروز با کیفیت خاصی از بیکاری مواجهیم و بخش مهمی از جمعیت بیکار استان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دربرمی‌گیرند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر بیان کرد: همین امر مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را ضرورتی گریزناپذیر کرده که باید با تعامل آموزش فنی و حرفه ای و اداره کار این مشکل مرتفع شود.

دراهکی تصریح کرد: رفع بیکاری در گرو تغییر فرهنگ اشتغال، ترویج آموزش‌های مهارتی و ترغیب جوانان به فراگیری از این آموزش‌هاست و بدون توجه به مهارت و حرفه‌آموزی دستیابی به اشتغال در همه عرصه‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: در این میان تقویت مهارت آموزش‌های مهارتی راهکاری مهم برای دستیابی به شغل است که بایستی بیش از پیش در دستور کار همه مسئولان استانی قرار گیرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با بیان اینکه جوان مهارت آموخته در جامعه بیکار نمی‌ماند، اضافه کرد: با رصد اشتغال مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه ای در سال گذشته بیش از ۷۵ درصد آنها یا در صنایع مشغول بکار شده یا برای خود کسب و کاری راه اندازی کرده اند.

دراهکی با تشریح برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در حوزه مهارت افزایی، افزود: تلاش می‌کنیم با همکاری استانداری، صنایع استان و شرکای آموزشی با ایجاد زیر ساخت‌های مهارتی در سطح استان و تربیت نیروی انسانی ماهر زمینه برای کاهش مشکل بیکاری در سطح استان محیا کنیم.