دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر : در بین ۷۰ شرکت دانش بنیان شرکت کننده در رویداد عصر امید هیچ شرکت بوشهری وجود نداشت

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.50 (1 رای)

بوشهر ما:رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: این استان با برگزاری نخستین رویداد عصر امید در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عسلویه با حضور۷۰ شرکت دانش‌بنیان بعنوان مبدا رویدادهای عصر امید در کشور شناخته شد.

 سروش حیدری سنگستانی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار اظهار کرد: پس از برگزاری نخستین رویداد عصر امید در بوشهر این رویداد در استان‌های کرمان، تهران و البرز برگزار شد.

وی افزود: هرچند در بین این ۷۰ شرکت دانش بنیان شرکت کننده در رویداد عصر امید هیچ شرکت بوشهری وجود نداشت اما تلاش می‌شود این مشکل با تغییر نگاه برطرف شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به تغییر ساختار استانی دانشگاه آزاد؛ تلاش می‌شود این مجموعه به دانشگاه حل مساله در جامعه تبدیل شود.

حیدری‌سنگستانی ادامه داد: مهمترین دستاورد رویداد عصر امید ورود دانشگاه به عسلویه و آشنایی با صنعت موجود در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

وی امضای قراردادی به ارزش ۴۸۰ میلیارد ریال در رویداد عصر امید از سوی یک شرکت دنش بنیان را نمونه ای از دستاوردهای این رویداد عنوان کرد و گفت: در قرادادهایی که شرکت‌های دانش بنیان در این رویداد در عسلویه منعقد کردند،دانشگاه آزاد بوشهر تا زمانی که خود اقدام به تاسیس شرکت نکرده و باید تجربه اندوزی کند سهیم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به برگزاری پیش رویداد عصر امید صنایع و خدمات دریایی با حضور ۲۵ شرکت از شرکت‌های مطرح دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بازدیدهای انجام شده از شرکت‌های کشتی‌سازی صدرا، شهید محلاتی بوشهر، اداره‌های بندر و گمرکات منجر به عقد چند قرارداد شد.

وی ادامه داد: رویداد اصلی عصر امید صنایع و خدمات دریایی امسال برگزار می‌شود.

حیدری سنگستانی افزود: با توجه به اینکه خرما از جمله قابلیت‌های استان بوشهر به شمار می‌رود ورود دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به بخش بسته بندی و تولید خرما بعنوان مهمترین رویکرد دانشگاه آزاد به شمار می‌رود.

وی تاسیس درمانگاه و داروخانه دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بعد از ۴۰ سال، ورود به رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، تقویت زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت مدارس سما (وابسته به دانشگاه آزاد)، ایجاد مدارس عالی مهارت، راه‌اندازی آزمایشگاه‌های استاندارد و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی را از دیگر رویکردهای این دانشگاه در سالجاری عنوان کرد.

حیدری سنگستانی گفت: افزایش درآمد برهزینه رشد، تعالی و پیشرفت دانشگاه را به دنبال دارد این درحالی است که از سال ۹۶ تا سال ۱۴۰۱ هزینه‌های دانشگاه از درآمدها پیش گرفته بود و امروز با تغییر مدیریت و انجام برخی اصلاح‌ها روند به سمت پیشرفت تغییر کرده است.

وی با اشاره به ایجاد برخی زیرساخت‌های لازم برای حوزه پزشکی گفت: در زمان حاضر برای کارآموزی دانشجویان در رشته پرستاری با مشکل روبرو هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با اشاره به سختی‌های گرفتن رشته های تحصیلی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جذب هیات علمی در بخش رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی گفت: برای برطرف کردن محرومیت باید برخی زیرساخت‌ها از جمله تامین تخت‌های بیمارستانی اتفاق افتد.

وی در خصوص ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی در شهر جدید عالی شهر افزود: با وجود همه کارهای انجام شده اما بوشهر تنها استانی است که سایت دانشگاه آزاد آن به شهر وصل نشد و برگشت به عالی شهر ممکن است مشکلاتی را برای دانشگاه به وجود آورد.

به گفته حیدری سنگستانی با توجه به نهضت ملی مسکن تغییر کاربری بخشی از سایت دانشگاه آزاد بوشهر واقع در عالی شهر در دستور کار قرار دارد.