دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024


دانشگاه فنی حرفه ای استان بوشهر برای اولین بار در رشته موتورهای دریایی دانشجو می پذیرد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

بوشهرما:رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت : دانشگاه فنی حرفه ای استان بوشهر برای اولین بار در رشته موتورهای دریایی دانشجو می پذیرد.

به گزارش "بوشهرما"احسان بهمیاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر 70 درصد آموزش‌ها به‌صورت عملی است گفت: استان بوشهر دارای 2 دانشکده در شهر بوشهر و یک دانشکده در کنگان است که در 31 رشته دانشجو می‌پذیرند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر تعداد دانشجویان این 3 دانشکده را 3 هزار و 200 نفر دانست و بیان کرد: این رشته‌های در بخش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای است که علاوه بر آن رشته هنری و حسابداری هم تدریس می‌شود.

بهمیاری کمک به توسعه دریا محور را یکی از سیاست‌های مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید دانشجو در رشته موتورهای دریایی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر پذیرش می‌شود و این درحالی است که راه‌اندازی رشته مخابرات دریایی برای تربیت تکنسین و کارآفرین در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

وی تربیت نیروهای مورد نیاز صنایع استان بوشهر از جمله شرکت‌های نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه اتمی و دیگر صنایع را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: بومی‌سازی قطعات مورد نیاز صنایع و تربیت نیروی تخصصی شرکت‌ها یکی از سیاست‌های مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر به اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان اشاره کرد و افزود: تاکنون 5 هزار دانشجو از این مرکز آموزش عالی فارغ‌التحصیل و 70 درصد آنان جذب بازار کار شده‌اند.

بهمیاری توسعه زیرساخت‌های آموزشی و نوسازی تجهیزات دانشگاه آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به بوشهر تصویب 60 میلیارد تومان برای تکمیل فضاهای آموزشی و نوسازی تجهیزات دانشگاه فنی و حرفه‌ای است که این اعتبار از محل مسئولیت‌های اجتماعی پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی تأمین می‌شود.

وی از راه‌اندازی مراکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امید می‌رود این مراکز و هسته‌های نوآوری و کارآفرینی به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل شود.