سه شنبه, 01 خرداد 1403  -  13 ذي‌القعده 1445 -  21 می 2024


استاد و دانشجوی قانون گریز در دانشگاه آزاد اسلامی جایی نخواهد داشت

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.00 (2 رای)

بوشهرما:دکتر سعید رازقی در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه با تأکید بر نقش مهم استادان در اثرگذاری بیشتر برنامه های فرهنگی، گفت: اساتید برای دانشجویان، الگو و نمادی خاص هستند.

بی شک تأثیر کلام، لحن گفتار، پوشش، رفتار و اعمال استادان تا سالیان سال بر روح و روان دانشجویان اثرگذار باقی خواهد ماند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: تجربه نشان داده است که اثرگذاری ساعت ها کار فرهنگی به اندازه یکساعت از زمانی که استاد به بیان نکات تربیتی در کلاس اختصاص می دهد، نیست.

دکتر رازقی با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب یک الزام و قانون در جامعه و دانشگاه است، متذکر شد: گام نخست در انجام برنامه های تربیتی و فرهنگی، توصیه، مشاوره و موعظه می باشد اما گاهاً حفاظت از اهداف و سرمایه ها، نیازمند روش ها و اجرای چارچوب قانونی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اجرای قانون، فرهنگ و فرهنگسازی را به همراه خواهد داشت، عنوان کرد: تمام دانشگاه های جهان متأثر از جامعه و فرهنگ آن کشور، دارای قوانین پوشش هستند و در دانشگاه های ایران اسلامی نیز متأثر از شریعت اسلام، رعایت حجاب و عفاف الزامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه به هیچ فرد و جناحی اجازه متشنج کردن فضای علمی و اسلامی دانشگاه را نخواهیم داد، متذکر شد: دانشگاه با تمام عناصر و انتقادات سازنده در تعامل است اما جایی که که همگرایی وجود نداشته باشد،

قانون به عنوان حکم، حکمفرماست. دکتر رازقی با اشاره به آیین نامه جذب اساتید هیئت علمی وابسته و دستیاران آموزشی اظهار کرد: استاد و دانشجوی قانون گریز در دانشگاه آزاد اسلامی جایی نخواهد داشت و کارگروه های تأیید صلاحیت های علمی، عمومی و تخصصی به جد در این مهم اهتمام ورزند.

دکتر باقر گرگین معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر نیز در این جلسه توضیحاتی در خصوص برنامه های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و نیز روند اجرای بخشنامه حجاب و عفاف دانشگاه ارائه داد.