سه شنبه, 01 خرداد 1403  -  13 ذي‌القعده 1445 -  21 می 2024


امام جمعه دیلم:دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان دیلم، سرآمد مراکز علمی است

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما:امام جمعه دیلم گفت :دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان دیلم، سرآمد مراکز علمی است 

به گزارش خبرگزاری "بوشهرما" رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در سومین سفر خود به شهرستان های این استان، از واحد دیلم بازدید و ضمن گفتگو با کارکنان و اعضاء هیئت علمی این دانشگاه، در دیدارهایی جداگانه با امام جمعه، فرماندار و فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) در خصوص مسائل روز جامعه و دانشگاه دیدار کرد.

سعید رازقی در دیدار با امام جمعه دیلم با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب است و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متبلور شد، گفت: یکی از مهمترین اولویت های دانشگاه، توجه به مسائل فرهنگی و دینی است. خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با برنامه های مختلف نظیر کرسی های آزاد اندیشی، کارگاه های آموزشی، طرح حلقه های میانی و با مشارکت دانشجویان به خوبی توانسته چارچوب های فرهنگی را در فضای دانشگاه جاری و ساری کند که گواه آن، عدم بروز ناامنی در التهابات گذشته کشور بود.

رازقی با بیان اینکه جهت دهی مناسب به برنامه های فرهنگی و توجه به مسائل به روز و مبتلا به جامعه، کارکِرد برنامه های فرهنگی را اثربخش خواهد کرد، متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی با درک این مهم، در صدد بهره گیری از تجارب اهل فن و متولیان فرهنگ در جامعه، برای انجام برنامه های فرهنگی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه یکی از قوائد مهم در سیستم تولید، فرهنگ تولید است، عنوان کرد: نه تنها تولید کالا بلکه هر فعالیت تولیدی نظیر خدمات، گردشگری، اشتغال و ... با بالابردن تولید ناخالص، اثرات سودمندی را برای بخش های مختلف استان به ارمغان خواهد آورد.

این مقام مسئول با تشریح سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، توضیح داد: این سند که برگرفته از اسناد بالادستی انقلاب است، با نگاهی دقیق به توانمندی های دانشگاه و ظرفیت های هر استان و شهرستان، به دنبال بهبود معیشت مردم و نقش آفرینی دانشگاه در رفع چالش های اجتماعی است.

وی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش است تا نتایج تمامی فعالیت های خود عاملی برای بهبود معیشت جامعه باشد.

 امام جمعه دیلم در این دیدار با تأکید بر اینکه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مجموعه های علمی و اثرگذار کشور است که در سنوات گذشته برنامه های بسیار خوبی را اجرایی کرده که در استان و شهرستان دیلم نیز از این قائده مستثنی نبوده است.

حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه به واسطه کاهش نرخ رشد جمعیت، مجموعه هایی که با جوانان مرتبط هستند دچار چالش هایی شده اند، اذعان کرد: رهبر انقلاب از چندین سال قبل متوجه این خطر شده و نسبت به آن هشدار داده بودند که امید است با طرح هایی که در حال انجام است، این نقیصه اصلاح شود.

امام جمعه دیلم با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور در حوزه های مختلف فعالیت مطلوب داشته و در برخی حوزه ها نیز بسیار درخشیده است، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان دیلم، سرآمد مراکز علمی است و برنامه های دانشگاه به واسطه تعاملات دوسویه و مقبولیت عام، با حمایت سازمان ها و نهادهای محلی اجرایی شده است.

وی با اشاره به وجود مقبره شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دیلم، خاطرنشان کرد: مزار این شهید یک نعمت برای دانشگاه و پایگاه مهمی برای برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی شهرستان بوده که دانشگاه نیز به واسطه این شهید والامقام، متولی برنامه های عمومی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت های بسیار استان بوشهر و شهرستان دیلم، توضیح داد: فعال سازی این ظرفیت ها نیازمند حضور مجموعه های علمی است تا با دانش روز، این ریل گذاری مناسبی در این خصوص صورت گیرد. وی با بیان اینکه علی رغم این ظرفیت ها، ارتزاق مردم دیلم به ته لنجی گره خورده است، افزود: تولید به موازات رشد علمی، اقتصاد کشور را پوی و فعال می کند. وجود دریا، 250 حلقه چاه نفت، ساحل و صنعت گردشگری، تأسیات نفتی و گازی، فرودگاه و ظرفیت های چنینی فرصتی مناسب برای تنوع سازی درآمد در استان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در دیدار با فرماندار شهرستان دیلم با بیان اینکه مهمترین شاخصه پیشرفت یک محدوده، شهر یا کشور براساس تولید ناخالص داخلی مشخص می شود، گفت: این تولید می تواند خدمات دهی، گردشگری، آموزش و مواردی از این قبیل که باعث چرخش نقدینگی می شود نیز محسوب شود.

سعید رازقی با تأکید بر اینکه تولید، عامل اصلی در جهت پیشرفت اقتصادی است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، آگاهانه شعار این سال ها را بر پایه اقتصاد تعیین فرمودند و شهرستان دیلم با ظرفیت های متعدد خود می تواند نقش بسزایی در تولید ناخالص داشته باشد که در این میان نقش فرمانداری با توجه به حیطه کاری و اخذ مجوزها بسیار تعیین کننده است.

وی با تشریح سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، عنوان کرد: سمت و سوی حرکت دانشگاه باتوجه به آموزش و پژوهش به عنوان سیاست گذاری اولیه، مأموریت و اولویت های متعدد در حوزه تولید دانش بنیان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به طور کلان به دنبال سرمایه گذاری در بخش های تولیدی و مولدسازی ظرفیت های دانشگاه و شهرستان ها است، خاطرنشان کرد: یکی از انتخاب های دانشگاه، فعالیت در حوزه آبزیان، دریا و گردشگری است که با توجه وجود هر 3 ظرفیت در دیلم، این شهرستان می تواند در برنامه های دانشگاه نقش مهمی ایفا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه امروز دانشگاه در سراسر کشور، سازمانی یکپارچه و متحد است، اذعان کرد: اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در قالب کنسرسیوم و با بهره گیری از توان و ظرفیت تمامی واحدهای دانشگاهی، برای هر منطقه صورت می گیرد.

 فرماندار دیلم نیز در این دیدار با قدردانی از توجه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان به شهرستان و واحد دیلم، عنوان کرد: در بحث گردشگری، با توجه به جدا شدن حوزه گردشگری دیلم از گناوه، کارهای تازه و جدید با حرکتی پرشتاب در حال انجام است که با رفع برخی موانع، برنامه های خوبی برای شهرستان اجرایی خواهد شد.

محمداسدی با تأکید بر اینکه شهرستان دیلم به لحاظ زمین دولتی از وضعیت مطلوبی برخوردار است، توضیح داد: به منظور توسعه شهر، 100 قطعه زمین معادل 136 هکتار به بخش شهری الحاق شده که تا چند ماه دیگر نیز، کار الحاق 142 هکتار دیگر نیز صورت خواهد پذیرفت. 618 زمین از طریق قرعه کشی واگذار شد و باقی آن به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد تعلق خواهد گرفت.

فرماندار دیلم با اشاره به وجود بسیاری ظرفیت ها همچون صنایع دستی، این بخش استان را تشنه حضور سرمایه گذار دانست و اذعان کرد: افراد سرمایه دار و نیز خَیرین بسیاری در دیلم وجود دارد که به طور مثال بسیاری از تجهیزات بیمارستان دیلم که به روز ترین تجهیزات می باشد، از طریق همین افراد تهیه شده اما جلب اعتماد آنان برای کارهای تولیدی، حلقه مفقوده برقرای این اتصال است.

وی با تأکید بر اینکه علم یک زیرساخت است و تلفیق تجربه و سرمایه با علم، قدرتی شگرف ایجاد می کند، متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به درجه بالای علمی و مقبولیت خود می تواند با ارائه دانش و علم و اموزش نیروی کار در بحث جذب سرمایه گذار، خدمات شایانی به منطقه ارائه دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در دیدار با فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) دیلم با تأکید بر اینکه اعتقاد تمام مسئولان دانشگاه بر این است، یکی از مهمترین ساختارهایی که می تواند یاری رسان دانشگاه باشد، سپاه پاسداران است،

گفت: بی شک مجموعه انقلابی، مردمی و جهادی سپاه که برگرفته از دل نظام و انقلاب است، می تواند در تحقق اهداف و دست یابی افقی که برای فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته شده است، بسیار اثرگذار راهگشا باشد.

رازقی با تأکید بر اینکه در افق برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به دنبال توسعه پایدار با توجه به ظرفیت های شهرستان ها و توانمندی های هر واحد دانشگاهی هستیم، عنوان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی سند جامع و کاربردی براساس این توانمندی و ظرفیت ها، متناسب با هر استان و شهرستان تدوین شده است.

در حقیقت دیدگاه برنامه ها در رویکرد جدید دانشگاه، علمی، پژوهشی و و توجه به مسائل تولید دانش بنیان است. این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در استان بوشهر نیز ذیل سند تحول و تعالی به دنبال مولدسازی ظرفیت ها و مزیت ها هستیم، توضیح داد: در صدد رقم زدن مهارت افزایی در مسیر تولید هستیم تا با افزایش درآمدهای غیرشهریه ای، خروجی عام المنفه و تضمین آینده دانشگاه میسر شود.

رازقی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه های کلان خود نگاه ویژه ای به شهرهای صنعتی و بندری دارد، اظهار کرد: در بودجه کلی دانشگاه، ردیف قابل توجهی به بخش گردشگری و آبزیان اختصاص داده شده است که در استان به دنبال جذب حداکثری از این فرصت هستیم.

 فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) نیز در این دیدار با اشاره به کلام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که فرمود: بسیج لشکر مخلص خداست، عنوان کرد: اولین شاخصه یک بسیجی از دیدگاه امام خمینی (ره)، اخلاص در عمل، انجام امور برای رضای خدا و خدمت به مردم بدون چشم داشت است.

سرهنگ پاسدار محمد  سلیمی با تأکید بر اینکه بسیاری از مأموریت ها و طرح های بزرگ در کشور، با کمترین هزینه و امکانات توسط نیروهای بسیجی انجام گرفته است، تشریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمود: بسیج یک تفکر و فرهنگ است.

از این رو باید گفت، در کشور، یک نیروی رسمی بسیج داریم و در سوی دیگر به وفور نیروهایی از دل مردم که قلب و تفکرشان برای این انقلاب است و شبانه روز برای مردم و کشور در هر عرصه ای، از درمان و بهداشت تا سازندگی و هنر و فرهنگ در حال تلاش هستند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با بیان اینکه یکی از نهادهایی که به خوبی و بسیجی وار از بدو انقلاب تا کنون همواره یاری رسان کشور بوده، دانشگاه آزاد اسلامی است، تصریح کرد: این دانشگاه مملو از افراد مؤمن، متدین و شخصیت های علمی و فرهنگی است که توانسته نسل جوان ما را در بهترین ایام عمر، به خوبی پرورش و تربیت کرده تا آماده ورود به جامعه و بازار کار شوند.

وی با اشاره به سوابق خود در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از نزدیک و به طور کامل و محسوس به واسطه ارتباط نزدیک با مجموعه دانشگاه، شاهد تلاش های دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه های مختلف بوده که جای قدردانی دارد. وی در پایان با بیان اینکه دانشگاه نیازمند برنامه های جدید است بر حمایت تمامی مجموعه سپاه از دانشگاه تاکید کرد.

 

پایان پیام//