دوشنبه, 24 ارديبهشت 1403  -  5 ذي‌القعده 1445 -  13 می 2024


مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر:جذب ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده در استان بوشهر/استان بوشهر با سهم ۶ درصدی رتبه سوم کشور در تولید ناخالص ملی را دارد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

 

بوشهرما: مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر اعتبارات عمرانی استان را چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون ۵۵۰ میلیارد تومان از این اعتبارات پرداخت شده است.

 رسول زارعی ظهر یکشنبه در جمع خب

رنگاران در استانداری بوشهراظهار داشت: با وجود استقرار صنایع بزرگ در استان بوشهر از جمله صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، وضعیت خوبی از نظر بیمه‌ها نداریم چراکه این صنایع کار بیمه‌ای خود را در مرکز دنبال می‌کنند و مؤسسات بیمه‌ای با مشکلاتی روبرو شده‌اند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر میزان تحقق درآمدهای گمرکات استان بوشهر در هشت ماهه نخست سال جاری را بیش از ۹ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سال گذشته از محل تبصره ۱۸ سهم استان ۵۴۰ میلیارد تومان بود که ۷۳۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

زارعی سهم تبصره ۱۸ استان در سال جاری برای نهادهای حمایتی را هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: این تسهیلات با سود ۴ درصد است و برای سایر دستگاه‌ها نیز بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تصویب شده که بین ۱۴ تا ۱۸ درصد سود دارند.

وی هدایت منابع و نقدینگی‌ها را از برنامه‌های مهم دانست و اضافه کرد: تلاش می‌شود که از انحراف منابع جلوگیری شود و این تسهیلات در جایی که باید، هزینه شوند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر با بیان اینکه ۶۱ هزار درخواست صدور مجوز در درگاه ملی ثبت شده است، بیان کرد: ۳۲ هزار مجوز صادر شده و هفت هزار مجوز در حال صدور است.

وی اعتبارات عمرانی استان بوشهر را چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون ۵۵۰ میلیارد تومان از این اعتبارات پرداخت شده است.

زارعی از جذب ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده طی هشت ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این اعتبارات تا پایان سال جاری افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: استان بوشهر با سهم ۶ درصدی رتبه سوم کشور در تولید ناخالص ملی را دارد که سهم اصلی در این بین مربوط به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.

پایان پیام//