یکشنبه, 23 ارديبهشت 1403  -  4 ذي‌القعده 1445 -  12 می 2024


معاون اقتصادی استاندار بوشهر: تولید دریامحور در استان بوشهر تقویت می‌شود

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.50 (1 رای)

بوشهرما: معاون اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره اینکه اقتصاد دریامحور مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد، گفت: تولید دریامحور در استان بوشهر تقویت می شود.

 علی باستین عصر شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: توسعه اقتصاد دریا محور مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد و این مهم از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

وی افزود: در کشور ما اکنون ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی به حوزه دریا اختصاص دارد که باید تا ۱۰ سال آینده به ۱۶ درصد افزایش یابد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر از برپایی نخستین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران در بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: از اقدامات مهمی که نقش اساسی در توسعه اقتصاد دریا محور دارد، برپایی نمایشگاه‌های حوزه صنایع دریایی و دریانوردی است که در استان بوشهر، تمرکز خاصی در این عرصه داریم.

باستین یادآور شد: نخستین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران به مدت چهار روز از ۱۲ تا ۱۵ دی ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی بوشهر برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: ۶۱ غرفه از ۱۲ استان کشور در این نمایشگاه برپا می‌شود که ۹ غرفه مربوط به استان بوشهر است. معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: بوشهر، تهران، فارس، اصفهان، خوزستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، قزوین، خراسان رضوی، هرمزگان، آذربایجان شرقی و مازندران از استان‌هایی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند.

باستین ابراز داشت: رویداد تقاضا محور فناوری‌های بهینه سازی در کشتیرانی و عرضه و تقاضای فناوری صنایع فراساحل و همچنین شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بنادر کشور از اهداف مهم برپایی نمایشگاه است.

وی افزود: پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی و رویدادهای مختلفی برای ارتقای بخش دریایی و دریانوردی برپا می‌شود که امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خواستار حضور مؤثر اهالی رسانه در این نمایشگاه شد و خاطر نشان کرد: رسانه‌ها در تبیین خدمات دولت و نظام اسلامی و امید آفرینی در جامعه نقش مهمی دارند و انتظار داریم همانند گذشته در کنار ما باشند.

پایان پیام//