سه شنبه, 25 ارديبهشت 1403  -  6 ذي‌القعده 1445 -  14 می 2024


اشتغال در صنایع تبدیلی کشاورزی استان بوشهر ۵۰ درصد افزایش یافت

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)
بوشهر ما: مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: اشتغال در صنایع تبدیلی کشاورزی استان بوشهر طی سال جاری ۵۰ درصد افزایش یافت.

 عبدالرسول بهنام راد صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در استان بوشهر، اظهار داشت: طرح‌های بسیار خوبی در این زمینه در استان بوشهر اجرا شده است.

وی از افتتاح و راه‌اندازی ۱۵ واحد تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان بوشهر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و بیان داشت: شاهد افزایش ۶۷ درصدی در زمینه فعالیت واحدهای صنایع کشاورزی در استان هستیم.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: برای راه‌اندازی این تعداد واحد تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ۲۰۳ میلیارد و ۸۴۳ میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی ظرفیت این واحدها را بیش از ۲۶ هزار تن عنوان کرد و گفت: ۲۷۵ نفر در این واحدهای صنعتی مشغول به کار شده‌اند که این میزان در مقایسه با سال گذشته دارای ۵۰ درصد افزایش است.

بهنام‌راد در ادامه، راه‌اندازی این میزان صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان بوشهر را بی‌سابقه خواند و ادامه داد: این واحدها در بخش‌های زراعی، باغی، شیلات و دام و طیور فعالیت می‌کنند.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: کمبود سرمایه در گردش و بالا بودن هزینه های تولید از مهمترین مشکلات صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان بوشهر است.