سه شنبه, 25 ارديبهشت 1403  -  6 ذي‌القعده 1445 -  14 می 2024


تفکر فراحزبی زمینه را برای تشکیل دولتی کارآمد فراهم می‌کند

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.50 (1 رای)

بوشهرما: نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب افراد شایسته فارغ از وابستگی حزبی آنها، که مورد توجه رئیس جمهور منتخب نیز قرار گرفته است زمینه را برای کارآمدی دولت و شکل‌گیری کابینه‌ای قوی فراهم می کند.

حجت‌ الاسلام موسی احمدی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا  افزود: رئیس جمهور منتخب برای تحقق این امر به کمک کادری قوی که بر روی شخصیت‌های ملی و استانی شناخت کافی دارد به دنبال گزینش کابینه و مدیران اجرایی فراحزبی است.

وی یادآورشد: علاوه بر ویژگی‌های تقوا، تعهد و شایسته سالاری که بارها مورد تاکید سید ابراهیم رئیسی قرار گرفته است، انتخاب مدیران جوان در دولت از دیگر لازمه‌های دولتی کارآمد است.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جوان بودن مسئولان اجرایی کشور از ضرورت‌هایی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است و انقلابی بودن و عملکردی انقلابی از دیگر شاخصه‌های لازم برای کارآمدی در دولت آینده است.

احمدی گفت: امروز مسائل اقتصادی، تورم و تولید از مشکلات اساسی کشور است که لازم است مورد توجه ویژه قرار گیرد و در کنار آن برای فرهنگ، فضای فرهنگی جامعه و آسیب‌های اجتماعی باید چاره اندیشی کرد.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور منتخب ملت بر فسادستیز بودن دولت سیزدهم، بیان کرد: تشکیل دولت و کابینه قوی و کارآمد به همراه شناسایی، برخورد و مبارزه با باندهای فساد زمینه را برای دولت فساد ستیز فراهم می‌کند.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: برخورد قاطع با مواردی از نفوذ فساد در قوه قضائیه، اقدامات مثبتی بود که امیدواری در این زمینه را در دولت آینده ایجاد کرده است.

احمدی ادامه داد: نفوذ گروه‌های فساد با نزدیک شدن به اعضای کابینه، ایجاد رانت و مساله وام‌های کلان از موارد شیوع فساد در دستگاه‌های اجرایی است که نیازمند پاکسازی است و تا اندازه‌ای با شکل‌گیری دولتی کارآمد از بین می‌رود.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: شناسایی اصحاب رانت و نفوذ در دستگاه قضایی عبرتی شد تا همگان بدانند با تغییر کادر اجرایی در بخش‌های مختلف، مبارزه با گروه‌های فساد رها نمی‌شود.

وی اظهارداشت: تجربه قضایی رئیس جمهوری منتخب نقطه قوتی در فساد ستیزی دولت آینده است و شناخت او به شخصیت‌های ملی در زمینه‌های مختلف بستری برای گزینش کابینه‌ای کارآمد را فراهم کرده است.

جدول های بروز