شنبه, 08 ارديبهشت 1403  -  18 شوال 1445 -  27 آوریل 2024


لایحه اصلاحی ساماندهی «ته‌لنجی» در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

 

بوشهرما:نماینده بوشهر ، گناوه ودیلم گفت: با تصویب دوفوریتی لایحه اصلاح شده ته لنجی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، این طرح در دستورکار مجلس قراردارد وبه زودی در صحن علنی مطرح می شود.

 عبدالکریم جمیری سه شنبه شب در نشست با خبرنگاران در بوشهر با اشاره به تقویت زیرساخت‌های تجارت دریایی در بنادر استان بوشهر اظهار داشت: اکنون عملیات اجرایی طرح توسعه بندر گناوه با سرمایه‌گذاری 1600 میلیارد تومان آغاز شده که تکمیل این طرح تحول مهمی در بخش تجارت و اقتصاد بندر گناوه ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح توسعه بندر بوشهر گفت: اکنون طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین در حال اجرا است و با تکمیل زیرساخت‌های بندری زمینه پهلوگیری کشتی‌های تجاری پهن پیکر فراهم می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی از افزایش عمق کانال دسترسی به بندر بوشهر خبر داد و بیان کرد: اکنون عمق کانال دسترسی به بندر بوشهر از 8 به 10.5 متر افزایش یافته و برای تردد کشتی‌های با ظرفیت 50 هزار تنی عمق آن به 14 متر باید افزایش داده شود.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری برای صدور مجوز سفر لنج‌های تجاری به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خاطرنشان کرد: در این زمینه در نشستی با رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز راهکارهای صدور مجوز برای سفر لنج‌های تجاری بررسی شد که امید می‌رود به‌زودی ابلاغ شود.

جمیری به لایحه ساماندهی کالای ته لنجی پرداخت و با بیان اینکه این لایحه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار گرفته و اصلاحاتی بر روی آن انجام شده است تصریح کرد: مجلس قید دوفوریتی این لایحه تصویب کرده و به‌زودی در صحن علنی مجلس برای تصویب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با تصویب این لایحه تحولات مهم اقتصادی معیشتی در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

جدول های بروز