دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403  -  12 ذي‌القعده 1445 -  20 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست اجتماعی حوادث هر34ساعت یک تصادف منجربه فوت دربوشهر


هر34ساعت یک تصادف منجربه فوت دربوشهر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

 

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در نیمه نخست سال 125 نفر در تصادفات جاده‌ای استان بوشهر جان خود را از دست داده‌اند، یعنی هر 34 ساعت یک نفر بر اثر تصادف از بین رفته است. 

بوشهرما: محمد حسن باستی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایمن‌سازی راه‌های استان در دستور کار اجرایی حوزه معاونت عمرانی استان بوشهر قرار دارد اظهار داشت: با وجود اینکه هشت محور بزرگراهی در استان در دست ساخت داریم تلاش می‌کنیم تمام محورهای مواصلاتی استان ایمن باشد.

وی با اشاره به پروژه‌های راهسازی در استان اضافه کرد: پروژه خروجی دوم بوشهر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است و فاز نخست آن به زودی افتتاح می‌شود.

معاون استاندار بوشهر گفت: برای تأمین ایمنی راه‌های استان، در حالی که تنها 15 دوربین کنترل سرعت در استان داشتیم این رقم از سال گذشته تاکنون به 37 مورد تا امسال رسیده و در مجموع 52 دوربین ثابت کنترل سرعت در محورها نصب است.

باستی با اشاره تلفات جاده‌ای در استان گفت: در نیمه نخست سال 125 نفر در تصادفات جاده‌ای استان بوشهر جان خود را از دست داده‌اند یعنی هر 34 ساعت یک نفر بر اثر تصادف از بین رفته است.

وی اظهار داشت: هر چند این آمار در مقایسه با سال گذشته کاهش 6.5 درصدی را نشان می‌دهد اما در تحلیل‌هایی که داشتیم این اتفاقات بر اثر‌ کم‌توجهی رانندگان و وجود خودروهای شوتی در محورهای مواصلاتی استان بوده است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه عامل انسانی بیشترین تاثیر در تصادفات جاده‌ای داشته است، اظهار داشت: 37 نقطه حادثه‌خیز در استان بوشهر شناسایی شده و در بسیاری از این نقاط اقدام لازم برای رفع خطر انجام شده است.

باستی در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات صورت گرفته برای مقابله با خودروهای شوتی در استان گفت: تدابیر لازم اندیشیده شده و خودروهای وابسته به نیروی انتظامی در محورهای مواصلاتی استان با خودروهای شوتی برخورد خواهند کرد.

وی ادامه داد: در همین زمینه پرونده‌های قضایی هم تشکیل و به دادسرا ارسال شده است.

معاون استاندار بوشهر بیان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که خودروهای شوتی دارند این است که در چندین نوبت رانندگان این خودروها اقدام به تخریب دوربین‌های کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی استان می‌کنند.منبع فارس

تبلیغات